رد درخواست تماس تلفنی با کاخ سفید از سوی امارات و عربستان

© Saudi Foreign Ministryمحمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی
محمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
نشریه وال استریت ژورنال در مقاله ای آورده است: سران عربستان و امارات از برقراری گفتگوی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، درخواست‌ های مکرر برای برقراری ارتباط با بایدن را که در تلاش برای بسیج حمایت بین المللی در مورد اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت است، رد کرد.
روزنامه مذکور همچنین عنوان داشت که محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هم در هفته‌ های اخیر درخواست‌ های آمریکا برای صحبت با بایدن را رد کرد و به این ترتیب تلاش‌ های کاخ سفید برای برقراری تماس‌ تلفنی بین رئیس‌ جمهور آمریکا با رهبران عربستان و امارات ناکام ماند.
یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفت: انتظار می‌رفت یک تماس تلفنی بین ولیعهد عربستان و بایدن برقرار شود اما این اتفاق نیفتاد.
این روزنامه با اشاره به اینکه دولت بایدن به رغم خشم عربستان و امارات از دولت وی به دلیل برخی مواضع آمریکا در قبال ایران و یمن، برای ترمیم روابط با دو طرف تلاش کرد. وی توضیح داد که عربستان و امارات می‌توانند به آرامش بازار نفت کمک کنند.
وال استریت ژورنال تاکید کرد که محمد بن سلمان و محمد بن زاید هفته گذشته پس از خودداری از صحبت با بایدن، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و دو رهبر همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.
آمریکایی ها: بایدن به خاطر حمله پهپادی به کابل در دادگاه لاهه محاکمه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
بایدن: آمریکا واردات نفت از روسیه را ممنوع می کند
این روزنامه به نقل از یک مقام سعودی نوشت که ایالات متحده از بن سلمان خواسته است برای حل مناقشه روسیه و اوکراین میانجیگری کند.
طبق نوشته وال استریت ژورنال، عربستان و امارات از پمپاژ بیشتر نفت در راستای اجرای طرح "اوپک" خودداری کردند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه از ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه خبر داد و گفت که تصمیم برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کل ایالات متحده برخوردار است.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала