درج همزمان قیمت مصرف کننده و تولیدکننده روی کالاها در ایران +ویدئو، عکس

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliلیمو ترش
لیمو ترش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
تولیدکنندگان در ایران پس از این علاوه بر درج قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده را نیز روی کالا درج خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در رابطه با ابلاغیه درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالاها عنوان کرد: " طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، همه تولیدکنندگان مکلف هستند در سامانه ۱۲۴ قیمت تولیدکننده را درج کنند و حداکثر ظرف یک ماه آینده روی اپلیکیشن‌های موجود در کشور هم قیمت تولیدکننده و هم قیمت مصرف‌کننده را خواهیم داشت که این اطلاعات هم برای مصرف‌کننده و هم برای فروشنده در دسترس خواهد بود."
تابش علاوه بر این به این مسئله اشاره کرد که ۸۴ هزار قلم کالا با قیمت تحویل درب کارخانه به شرکت‌های پخش داده شده که گاهی تا ۱۶۰ درصد رشد قیمت توزیع داشتند و پرسش اصلی این بود که هزینه تولید بالاتر است یا هزینه توزیع و همه جواب‌ها نیز این بود که هزینه توزیع کمتر از تولید است، پس باید دید که چرا این اتفاق می‌افتاد.
درج قیمت مصرف‌کننده در ایران از سال ۱۳۶۷ تقریبا ۳۴ سال پیش شروع شد که در آن زمان هم ابتدا گفته شد قیمت مصرف‌کننده درج شود و بعد قیمت توزیع، پخش و خرده‌فروشی نیز به آن اضافه شود اما در نهایت همان قیمت مصرف‌کنندگان، اجرایی شد.
کاربران در رابطه با این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. برخی عنوان می‌کنند به این اتفاق چندان خوش بین نیستند و بعید می‌دانند در روند بهبود وضعیت بازار و تنظیم قیمت‌ کالاها اتفاق مثبتی شکل بگیرد. کاربرانی اما امیدوارند و معتقدند اگر در سطح بازار نظارت صورت بگیرد و قیمت‌ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان توسط ستاد تنظیم بازار بررسی شود مسلما گرانی و قیمت‌های سرسام‌آور کمتری در بازار مشاهده خواهند کرد. تعدادی از کاربران نیز به این موضوع اشاره می‌کنند که پس چگونه برخی از فروشندگان تخفیفات ۵۰، ۶۰ درصدی روی کالاها ارائه می‌دهند، مگر چقدر اختلاف قیمت میان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده وجود دارد که با وجود این تخفیفات باز هم سود می‌کنند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала