کرملین شرایط پایان عملیات ویژه در اوکراین را اعلام کرد

© Photo host agency /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه به اوکراین گفته است که می تواند عملیات ویژه را "هر لحظه" متوقف کند، اگر کی یف شرایط مسکو را به انجام برساند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه به اوکراین گفته است که می تواند عملیات ویژه را "هر لحظه" متوقف کند، اگر کی یف شرایط مسکو را به انجام برساند. این مصاحبه کمی بیش از دو ساعت قبل از دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین منتشر شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «به آنها (اوکراینی ها) گفته شد که همه اینها می تواند در یک لحظه متوقف شود».
به گفته سخنگوی کرملین، اوکراین باید قانون اساسی را اصلاح کند و از ادعای پیوستن به "هر بلوکی" صرف نظر کند.
علاوه بر این، به گفته پسکوف، اوکراین باید کریمه را به عنوان بخشی از روسیه، و جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت بشناسد.
سربازان اوکراینی؛ تصویر خبر آرشیوی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
وزارت دفاع روسیه: سلاح های بیولوژیکی در اوکراین در حال توسعه است
وی تاکید کرد: "ما در واقع در حال تکمیل غیرنظامی سازی اوکراین هستیم. ما آن را به پایان خواهیم رساند. آنها (اوکراینی ها) باید حملات نظامی را متوقف کنند."
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. در این میان هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
وزارت دفاع روسیه استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای سوریه را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
وزارت دفاع روسیه: ناسیونالیست های اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند

در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала