ارتباطات رمزگذاری شده زلنسکی با ایالات متحده

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceآمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است
آمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
رسانه ها گزارش دادند که زلنسکی تجهیزاتی برای ارتباطات رمزگذاری شده با ایالات متحده دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک تایمز"، ولادیمیر زلنسکی از "تجهیزات ارتباطی رمزگذاری شده" برخوردار است که توسط آمریکایی ها ارائه شده است. این وسیله به او اجازه می دهد تا "بطور ایمن" با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارتباط برقرار کند.
زلنسکی با تجهیزات ارتباطی برای رمزگذاری که آمریکایی ها ارائه کرده اند سفر می کند و از طریق آن می تواند به طور ایمن با رئیس جمهور بدین تماس بگیرد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود

به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. در این میان هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала