تاثیر اوضاع اوکراین بر کاهش ظرفیت پهنای باند اینترنت در ایران

© Depositphotos.com / Mikdamاینترنت
اینترنت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری ایران اطلاع داد که از حدود ساعت ۱۸، ظرفیت اینترنت بین المللی کشور ۴۰۰ گیگ کاهش داشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در چند ماه گذشته فیبرنوری ایران در کشورهای مختلف قطع و باعث اختلال در سرویس اینترنت کاربران اینترنت شد.
اولین بار این مسئله در اوایل آذر ماه اتفاق افتاد که معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به‌دلیل قطع فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده‌ی دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده بود.
در اواخر آذرماه نیز که مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که 300 گیگابیت از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که ازطریق روس تلکام تأمین می‌شود، در 28 آذرماه قطع شده است.
همچنین 22 دی نیز باردیگر شرکت ارتباطات زیرساخت از قطع 1000 گیگ از ظرفیت بین‌‌الملل این شرکت خبر داد که در آن زمان، دلیل قطعی پیش‌آمده قطعی 2 مسیر فیبر نوری در گرجستان عنوان شده بود.
روز گذشته نیز ، "مهدی سالم"، رئیس روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رشته‌‌توییتی اعلام کرده است: "بنا به اعلام مرکز عملیات شبکه، 400 گیگ ظرفیت که ازطریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شود، از ساعت 18 امروز 14 اسفند قطع شده است."
وی تأکید کرده است که با‌توجه‌به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، وزارت ارتباطات در حال برقراری لینک‌های جایگزین ازطریق سایر مسیرهای بین‌المللی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала