گزارش و تحلیل

آنچه عقاب پیر به دنبال آن است

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آنچه عقاب پیر به دنبال آن است
آنچه عقاب پیر به دنبال آن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
هر رهبری در جهان و در تاریخ بشریت جای پوتین بود قطعاً درباره جریان اوکراین همان تصمیمی را می گرفت که پوتین گرفت، البته با توجه به قدرت نظامی روسیه شاید بسیاری تصمیم شدید تر.
اسپوتنیک - اینکه روسیه فقط یک عملیات نظامی محدود برای تامین امنیت خود در اوکراین شروع کرده را می توان کمترین واکنشی دانست که هر رهبری که موجودیت کشورش برایش اهمیت دارد انجام می داد.
نوع ورود و عملیات ارتش روسیه هم به وضوح نشان می دهد که روس ها به دنبال آن هستند که با حد اقل تلفات در میان مردم اوکراین هدف خود را محقق کنند وگرنه امکان آن را داشتند که مانند آمریکایی ها وجب به وجب مسیری که می خواهند طی کنند را ابتدا با خاک یکسان کنند و بعد ورود کنند.
به احتمال زیاد اگر چنین جریانی در همسایگی آمریکا رخ داده بود احتمالا آنها یا صدها هزار تن اسلحه و مهمات بر سر همسایه شان ریخته بودند و همه را قتل عام کرده بودند یا اینکه از سلاح هسته ای استفاده کرده بودند.
البته تجربه نشان داده که از تاریخ ایجاد ایالات متحده آمریکا تا به امروز به جز ۱۲ روز (طبق گفته جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا) روزی وجود نداشته که آمریکایی ها در حال کشت و کشتار در جایی از جهان نبوده باشند.
مذاکرات اردوغان و پوتین در مورد اوکراین پایان یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
مذاکرات اردوغان و پوتین در مورد اوکراین پایان یافت
همه کشتارها و جنگها در چند هزار کیلومتری مرزهای آمریکا به بهانه تامین منافع ملی آمریکا و یا تامین امنیت آمریکا انجام شده و در نهایت گسترش دمکراسی انجام شده است.
تصور کنید که اگر بنا بود مکزیک یا کانادا برای آمریکا تهدید امنیتی ایجاد می کردند آمریکایی ها دیگر می خواستند چه کار کنند؟
شعار آمریکایی ها عقاب است و امروزه آمریکا به عقاب پیری تبدیل شده که مجبور است همه پرهای خود را بکند تا پرهای جدیدی رشد کند و بتواند دوباره پرواز کند. تا همین چند صباح پیش کشورهای اروپایی پرهای آمریکا به حساب می آمدند ولی امروزه دیگر آمریکایی ها به اروپایی ها به عنوان پرهای خود نگاه نمی کنند بلکه به عنوان رقبای اقتصادی خود نگاه می کنند.
علیرغم همه انتقاداتی که به ترامپ می شد اما او یک حسن داشت و آن این بود که خواسته های عقاب پیر را بسیار واضح و روشن بیان می کرد و مشاهده کردیم که رک و راست چگونه با کشورهای اروپایی رفتار خصومت وار داشت.
تصور اینکه دیگر ترامپ نیست و حالا که بایدن است سیاست تغییر کرده تصوری اشتباه است.
سیاست کلی آمریکا توسط رئیس جمهوری تدوین نمی گردد بلکه توسط مجامع پشت پرده ای که به نام دولت عمیق و یا Deep State از آن نام برده می شود تدوین می گردد و رئیس جمهوری فقط مجری آن سیاست ها است.
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
سیاستمدار آمریکایی از تسلیحات بیولوژیکی اوکراین صحبت کرد
آمریکایی ها برای به هم ریختن و تضعیف اتحادیه اروپا انگلیس را از آن خارج کردند و مشاهده کردیم که مثلا در جریان فروش زیردریایی ها به استرالیا چطور فرانسه و آلمان را دور زدند تا نشان دهند دیگر رابطه با بقیه کشورهای اروپایی برایشان اهمیت ندارد.
آنها به خوبی می دانستند که اگر امنیت روسیه تهدید شود امکان ندارد آقای پوتین دست روی دست بگذارد و قطعا واکنش نشان خواهد داد و به همین دلیل از اوکراین و شخص زلنسکی استفاده کردند تا این تهدید امنیتی را فراهم کنند.
هیچ منطقی وجود ندارد که بخواهد بقیه را قانع کند که چرا اوکراین باید رویه دشمنی در قبال روسیه را پیش بگیرد مگر اینکه برخی مزدوران آمریکا در حال پیاده کردن سناریوی آمریکایی در این کشور باشند.
آمریکا با تقویت جناح نئونازی ها در اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی شرایطی را فراهم کرده که سر به زنگاه بتواند از اینها به عنوان ابزاری برای به هم ریختن کل اروپا بهره ببرد. امروز از اینها در اوکراین استفاده کرده، دیروز در فرانسه استفاده کرد و فردا هم در جای دیگری استفاده خواهد کرد.
منافع عقاب پیر در این است که هر جور شده کل جهان را به هم بریزد و ده ها جنگ و کشت و کشتار در سطح جهان راه بیاندازد تا در این جنگ ها اقتصاد همه رقبای آمریکا در جهان نابود شود و آمریکا برای چند دهه دیگر به عنوان ابر قدرت باقی بماند.
ابتدا کار را در اروپا شروع کرد اما قطعا هدف این نیست که ماجرا در اوکراین و یا حتی اروپا محصور بماند بلکه آمریکا به دنبال آن است که کل شرق آسیا و علی الخصوص چین هم با مشکل مواجه شوند چون فعلا رقبای اقتصادی اصلی آمریکا کشورهای شرق آسیا می باشند.
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
نشریه آمریکایی رای گیری علیه روسیه در سازمان ملل را علامت نگران کننده ای برای آمریکا خواند
به این ترتیب می توان گفت نباید تعجب کنید اگر چند روز دیگر آمریکایی ها و متحدین شان مثلا استقلال تایوان را به رسمیت شناختند و یا اینکه در دریای چین زمینه درگیری چین با دیگر کشورهای همجوار را فراهم کنند. یا اینکه هند و پاکستان را به جان هم بیاندازند تا اقتصاد این دو هم نابود شود. همین جریان را احتمالا میان ایران و همسایگانش در منطقه خاورمیانه پیاده کنند. می توان گفت امروزه آینده کل جهان در دست روسیه است.
اگر جریان اوکراین با موفقیت تمام شود و نقشه های آمریکا به هم بریزد احتمال اینکه آمریکا بخواهد وارد ماجراجویی جدیدی شود کم می شود (پایان نمی یابد).
اما اگر آمریکایی ها موفق شوند جنگ را طولانی کنند و به کل دیگر کشورهای اروپایی نیز سرایت دهند آنوقت متوجه می شوند که طرح شان در دیگر جاهای جهان قابل اجرا است.
به همین دلیل هم هست که ملاحظه می کنید به جای اینکه به دنبال پیدا کردن یک راه سیاسی برای حل بحراین اوکراین باشند آمریکایی ها به دنبال آن هستند که با اعطای انواع خاصی از تسلیحات به اوکراینی ها جنگ را طولانی کنند و موجبات ریخته شدن خون های بیشتری در اوکراین گردند.
اگر واقعاً دلواپس اوکراینی ها بودند باید این تسلیحات و کمک ها را قبل از شروع جنگ در اختیار آنها قرار می دادند نه بعد از شروع آن.
هر چه قدر که خون بیشتری ریخته شود و درگیری ها طولانی تر گردد آمریکایی ها خوشحال تر خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала