انفجار یک خانه مسکونی توسط شبه نظامیان اوکراینی در شهر ماریوپول

© Sputnik / Viktor Tolochkoنشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود
نشست گروه تماس در خصوص اوکراین احتمالا نهم مه برگزار می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور خلق دونتسک از انفجار یک خانه مسکونی توسط ستیزه جویان "آزوف" در شهر ماریوپول خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک گفت: شبه نظامیان "آزوف" خانه ای را در ماریوپل منفجر کردند و بیش از 200 نفر که بیشتر آنها زن ها و کودکان هستند، زیر آوار قرار دارند.
ملی‌گرایان اوکراینی قطعه موسوم به " نیو نازی های آزوف" را که (علیه جنگجویان آن پرونده جنایی در روسیه تشکیل شده است) در ماریوپل مستقر کرده اند.
مقامات محلی ماریوپل از راه اندازی یک کریدور به سمت زاپوریژیا خبر دادند. طبق اطلاعات بدست آمده، این شهر در حال حاضر بسیار ناامن است. از اینرو مسئولیت تأمین امنیت کریدور نیز بسیار مشکل ساز خواهد بود، زیرا ملی گرایان اوکراینی در این منطقه حضور دارند. دقایقی پیش شبه نظامیان "آزوف" مواد منفجره که قبلاً کار گذاشته شده بوده را منفجر کردند و در پی این انفجار یک ساختمان مسکونی فروریخت. در حال حاضر حدود 200 نفر زیرآوار قرار دارند که اکثر آنها زن و کودک هستند.
اعلام آتش بس موقت از سوی روسیه برای خروج غیر نظامیان از دو شهر در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اعلام آتش بس موقت از سوی روسیه برای خروج غیر نظامیان از دو شهر در اوکراین
پیش از این، وزارت دفاع روسیه برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل و ولنوواخا از ساعت 10:00 به وقت مسکو، آتش بس موقت اعلام کرد.
گفتنی است که در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود را آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
در همین زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم و برخی از مقامات ارشد این کشور را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از روسیه مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала