عاملی عجیب برای حفظ سلامت روان در دوران کرونا

© Depositphotos.com / Imagepointfrعاملی عجیب برای حفظ سلامت روان در دوران کرونا
عاملی عجیب برای حفظ سلامت روان در دوران کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
اشتراک
دانشمندان آمریکایی درختان و گیاهان را عاملی برای حفظ سلامت روان در دوران قرنطینه نامیدند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کلرادو در آمریکا، عامل جدیدی را در حفظ سلامت روان در طول همه گیری کووید-19 نام برده اند. آنها نتایج این مطالعه را در مجله PLOS One منتشر کردند.
در طول تحقیق، کارشناسان آمریکایی با حدود 1200 ساکن دنور از نوامبر 2019 تا ژانویه 2021 مصاحبه کردند. آنها از مردم در مورد سلامت روان و تصوراتشان از فضای سبز در منطقه خود سوال کردند. علاوه بر این، دانشمندان تصاویر ماهواره ای را برای ارزیابی عینی تعداد درختان در مناطق مسکونی پاسخ دهندگان تجزیه و تحلیل کردند.
مشخص شد کسانی که در سال اول همه‌گیری در نزدیکی فضای سبز زیادی زندگی می‌کردند، بسیار کمتر در معرض افسردگی و اضطراب بودند. در زمانی که بسیاری از افراد به دلیل مشکلات مالی و فشار اطلاعات ناشی از ویروس کرونا و قرنطینه در رنج بودند، بخشی از پاسخ‌دهندگان ترجیح می‌دادند وقت خود را در فضای باز سپری کنند. علاوه بر این، یک سوم از پاسخ دهندگان زمان بیشتری را در پارک ها و جنگل ها نسبت به قبل از همه گیری سپری کردند.
مرگ نظامیان آمریکا بخاطر خودکشی دو برابر بیشتر از مرگ آنها بر اثر کرونا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2022
مرگ نظامیان آمریکا بخاطر خودکشی دو برابر بیشتر از مرگ آنها بر اثر کرونا است
دانشمندان بر این باورند که اهمیت حفظ فضاهای سبز را در زمان محدودیت ها بسیار تاثیر گذار بود.
در فوریه 2022، کارشناسان آمریکایی از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس پیامدهای خطرناک جدیدی را برای سلامت روان افرادی که از کووید 19 بهبود یافته بودند شناسایی کردند. افراد پس از بیماری بیشتر مستعد افسردگی، اضطراب و همچنین فراموشی، سردرگمی و سایر اختلالات هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала