اوکراین از مهار آتش سوزی در ساختمان نزدیک نیروگاه اتمی زاپروژیا خبر داد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС
Запорожская АЭС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
اشتراک
طبق اعلام اداره دولتی اوضاع اضطراری اوکراین، آتش سوزی در ساختمانی در نزدیکی نیروگاه زاپروژیا به مساحت 2000 متر مربع مهار شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در کانال تلگرامی این اداره دولتی آمده است: "در ساعت 5.55 صبح (7 و 25 دقیقه به وقت تهران)، آتش سوزی در ساختمان آموزشی ـ تمرینی (60 در 40 متر) نیروگاه اتمی زاپروژیا در شهر انرژیگودار در زمینی به وسعت 2000 متر مربع رخ داد. طبق اطلاعات اولیه هیچکس کشته یا مجروح نشده است".
پیش از این، سخنگوی سرویس مطبوعاتی این نیروگاه اتمی گفته بود که آتش سوزی در قلمرو نیروگاه رخ داده و هیچ تغییری در زمینه میزان تشعشعات ایجاد نشده است. تصاویر دوربین های مداربسته نیروگاه دود را نشان می دهد. سرویس اضطراری دولتی اوکراین سپس گزارش داد که آتش سوزی در خارج از نیروگاه هسته ای رخ داده است، یکی از واحدهای برق در ایستگاه خاموش شده است.
یک ورزشکار فنلاندی آتش سوزی نیروگاه هسته ای چرنوبیل را به چشم خود دید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
وزارت دفاع روسیه: نیروهای هوابرد روسیه کنترل نیروگاه هسته ای چرنوبیل را به دست گرفتند
بعداً اداره دولتی موقعیت های اضطراری اوکراین اعلام کرد کرد که طبقات 3، 4 و 5 مجتمع آموزشی 5 طبقه نیروگاه اتمی در آتش سوخته است.
اولگ کوریکوف، بازرس کل ایمنی هسته‌ای و پرتوی اوکراین درمصاحبه شبکه تلویزیونی رادا توضیح داد که هفت تاسیسات هسته‌ای، شش واحد نیرو و یک مرکز ذخیره‌سازی هسته‌ای در نیروگاه اتمی زاپروژیا وجود دارد. به گفته وی، پیش از این واحد شماره یک برای تعمیر متوقف شده بود، واحدهای شماره 2 و شماره 3 بطور بی خطر خاموش شدند و واحد شماره 4 همچنان به کار خود ادامه می دهد. واحدهای شماره 5 و شماره 6 واحد های ذخیره هستند و هیچ چیزی آنها را تهدید نمی کند. شهردار انرژودار گزارش داد که درباره آتش سوزی در خود نیروگاه اتمی هیچ خبری دریافت نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала