نئونازی‌های اوکراینی در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز در ماریوپول

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaاستفاده از تسلیحات ممنوع در منطقه دونباس
استفاده از تسلیحات ممنوع در منطقه دونباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
شبه نظامیان خلق دونتسک از مستقر کردن غیرنظامیان در محدوده یک کارخانه در ماریوپول و قرار دادن تجهیزات نظامی در نزدیکی آنها خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، جمهوری خلق دونتسک اعلام داشت که نئونازی‌های اوکراینی در حال تدارک یک تحریک در ماریوپول هستند؛ آنها مردم را به محدوده یک کارخانه می‌آورند و تجهیزات نظامی را در نزدیکی آنها قرار می‌دهند.
США сначала рвут связи, чтобы потом их искать - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
پنتاگون در حال بررسی امکان ایجاد کانال ارتباطی با روسیه در مورد اوضاع پیرامون اوکراین است
شبه نظامیان مردمی جمهوری خلق دونتسک اعلام داشتند که در صورت پیشرفت نیروهای دفاعی روسیه در ماریوپول، نئونازی‌ها قصد دارند ساختمان‌های این کارخانه را تخریب کنند و طرف روسی را به کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی با آتش توپخانه متهم کنند.
همچنین در مدرسه شماره ۳۴ در ماریوپول، نئونازی‌ها بیش از ۶۰ غیرنظامی را به زور بازداشت کرده‌اند که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند، نئونازی‌ها تمام غیرنظامیانی که سعی در ترک شهر از طریق کریدورهای بشردوستانه داشتند را به زور به این مدرسه می‌آورند.
در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای ارائه حفاظت از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و کمک های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала