توضیحات سفیر ایران در اوکراین از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در این کشور

© Photo / IRNAتوضیحات سفیر ایران در اوکراین از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در این کشور
توضیحات سفیر ایران در اوکراین از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در این کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
منوچهر مرادی: به رغم همه دشواری ها و مشکلاتی که در اوکراین وجود داشته همه هموطنان در سلامت کامل به سر می برند.
به گزارش اسپوتنیک، منوچهر مرادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین درباره آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در این کشور و پیش بینی های انجام شده از سوی سفارت برای پاسخگویی در مناطق مختلف اوکراین گفت: به رغم همه دشواری ها و مشکلاتی که در اوکراین وجود داشته همه هموطنان در سلامت کامل به سر می برند و خوشبختانه هیچ گزارشی از آسیب یا مشکلاتی که ممکن است جان هموطنان را به خطر بیندازد ما تاکنون نداشته ایم.
وی افزود: سفارت به طور تمام وقت در روزهای اخیر در اختیار هموطنان بوده است و شماره تلفن شبانه روزی سفارت اعلام شده است.
مرادی ادامه داد: در شهرهای خارکوف و اودسا افرادی را تعیین کرده ایم که بتوانند به موقع به خروج ایرانیان کمک کنند.
در خارکوف برای ایرانیان آقای حیدری با شماره 380635615493+ پاسخگو است و در شهر اودسا نیز آقای هاشمی با شماره تلفن 380503909555+ پاسخگو است. آنها با سفارت مرتبط هستند و می توانند در هر شرایطی به هموطنان کمک کنند.
اگر برخی هموطنان قصد خروج از اوکراین را نداشته باشند باز هم می توانند با این شماره ها تماس بگیرند تا غذا و دارو و هر مشکل دیگری که با آن برخورد داشتند از آنها کمک بگیرند.
مرادی گفت: بر اساس گزارشاتی که ما داریم مرز لهستان اکنون شلوغ تر از بقیه مرزها است و هر چه به سمت جنوب می رویم یعنی کشورهای مجارستان، رومانی و مولداوی وضعیت بهتر است در مرز رومانی خروجی سیرت از وضعیت بهتری برخوردار است. توصیه ما این است که با هر مدرکی که نشان بدهد شما تبعه ایران هستید مانند گذرنامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه حتما به مرزها مراجعه کنید. در پشت مرزها نیز سفارتخانه های ما آمادگی کامل را دارند که از هموطنان استقبال کنند. خواهش من این است که نگران وضعیت پشت مرزها نباشند زیرا هماهنگی کامل با سفارتخانه های ما با سفرای ما انجام شده و آنجا حتما مورد استقبال قرار می گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала