بایدن: آمریکا حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه می بندد

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesجو بایدن، رئیس جمهور امریکا
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
چهل و ششمین رئیس‌ جمهور ایالات متحده اظهار کرد: نیروهای آمریکایی درگیر درگیری مسلحانه در داخل اوکراین نخواهند بود، زیرا آنها در اروپا برای ارائه کمک به متحدان ناتو مستقر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، در جریان وضعیت کشور اعلام کرد: پروازهای روسیه دیگر در فضای آمریکا مجاز نخواهند بود زیرا ایالات متحده به فشار حداکثری برای مقابله با اقدامات نظامی اخیر مسکو در اوکراین ادامه می دهد.
وی با اشاره به ضرر در سهام روسیه و کاهش ارزش روبل روسیه اعلام کرد: ما به متحدان خود در بستن فضای هوایی آمریکا به روی همه پروازهای روسیه می‌پیوندیم - روسیه را بیشتر منزوی می‌کنیم و فشار بیشتری را بر اقتصاد آنها اضافه می‌کنیم.
وزارت حمل و نقل و اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، از آن زمان تاکنون تصریح کرده اند که دستورات مربوط به ممانعت از ورود و استفاده هواپیماها و خطوط هوایی روسیه به حریم هوایی آمریکا تا پایان روز چهارشنبه اجرایی خواهد شد.
این دستورالعمل برای تمامی هواپیماهایی که دارای مالکیت، گواهی، بهره برداری، ثبت، اجاره، اجاره، یا کنترل (یا به نفع) هر شهروند روسیه هستند، اعمال می شود. در این یادداشت توضیح داده شده است که هواپیماهای مسافربری و باری از جمله پروازهایی هستند که ممنوع هستند و "عملیات فضای هوایی ایالات متحده را به روی تمام ناوهای تجاری تجاری روسیه و سایر هواپیماهای غیرنظامی روسیه می بندد".
واکنش روسیه به اخراج 12 دیپلمات نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
واکنش روسیه به اخراج 12 دیپلمات نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل
بایدن در مورد پوتین گفت که اقتصاد روسیه تنها به خاطر پوتین در حال تلاطم است. "او نمی داند چه چیزی در راه است".
رئیس جمهور ایالات متحده تصریح کرد که نیروهای آمریکایی درگیر درگیری مسلحانه در داخل اوکراین نخواهند بود، زیرا آنها در اروپا برای ارائه کمک به متحدان ناتو مستقر هستند. بایدن گفت که نیروهای ایالات متحده تنها در صورتی اسلحه به دست خواهند گرفت که متحدان ناتو توسط نیروهای روسیه که به سمت غرب پیش می روند مورد حمله قرار گیرند.
بایدن همچنین زمان گذاشت تا علناً اعلام کند که ایالات متحده و متحدانش اقدام به آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک نفتی کرده اند - در حالی که ایالات متحده متعهد به ۳۰ میلیون بشکه است. در اقدامی غیر معمول، بیانیه بایدن به شدت بر سیاست خارجی متمرکز بود، از جمله تمجید مکرر از متحدان ایالات متحده و دیگر شرکای استراتژیک که برای اعمال تحریم ها علیه روسیه اقدام کرده اند.
وی با تاکید بر اعمال محدودیت‌ های جدید علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، سوئیس، نیوزلند، گفت: همراه با متحدانمان، در حال حاضر تحریم‌ های اقتصادی قدرتمندی را اعمال می‌کنیم.
محدودیت های آینده فضای هوایی ایالات متحده به دنبال اقدامات مشابه اتخاذ شده توسط مقامات اروپایی و کانادایی است. تصمیم اتحادیه اروپا در بحبوحه مجازات های دیگر علیه روسیه از جمله خرید و تحویل تسلیحات به نیروهای اوکراینی اتخاذ شد.
اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، روز یکشنبه گفت: حضور هوایی ما به روی هر هواپیمای روسی بسته خواهد شد و این شامل جت های شخصی الیگارش ها نیز می شود.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала