بایدن در سخنرانی وضعیت کشور آمریکا "ایران" را با "اوکراین" اشتباه گرفت+ویدئو

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن در سخنرانی وضعیت کشور آمریکا "ایران" را با "اوکراین" اشتباه گرفت
بایدن در سخنرانی وضعیت کشور آمریکا ایران را با اوکراین اشتباه گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
اشتراک
جو بایدن در سخنرانی وضعیت کشور آمریکا، در اشتباهی فاحش به جای گفتن "اوکراین" از کلمه "ایران" استفاده کرد و دست مایه طنز توسط کاربران سراسر جهان شد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، در وضعیت کشور آمریکا (SOTU) در مورد وضعیت اتحادیه، در اقدامی که به آن بدنام و مشهور است، کلمات را قاطی کرد و "ایران" را با "اوکراین" اشتباه گرفت.
این اظهارات در حالی بیان شد که فرمانده کل آمریکا ۱۱ دقیقه اول سخنرانی خود را به سیاست خارجی ایالات متحده، به ویژه بحران جاری اوکراین اختصاص داد.
جو بایدن، روز سه شنبه در سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه اروپا گفت: پوتین ممکن است با تانک ها دور کی یف بچرخد، اما هرگز قلب و روح مردم ایران را به دست نخواهد آورد، او هرگز عشق آنها به آزادی را خاموش نخواهد کرد و هرگز عزم جهان آزاد را تضعیف نخواهد کرد. منظور بایدن البته این بود که بگوید "اوکراینیان" نه "ایرانیان".
در یک ویدیوی کوتاه در طول این مراسم، کامالا هریس معاون رئیس‌ جمهور ایالات متحده، در واکنش به گاف لفظی، کمی گیج‌ کننده ظاهر می‌شود و تشویق‌ ها در مجلس نمایندگان پراکنده شد.
کاربری در توییتر @DevinDrover به این اختلاط پاسخ داد و نوشت: یک لغزش تاسف‌ آور، که مطمئنم همه به آن خواهند پرداخت، اما این موضوع به خودی خود درست است - مردم بهتر از تلاش برای استفاده از این موضوع هستند. فاجعه برای کسب امتیازات سیاسی داخلی".
برخی دیگر چندان بخشنده نبودند و گفتند: من واقعاً شک دارم که رئیس جمهور بتواند تفاوت بین ایران و اوکراین را تشخیص دهد. یا شرط بندی که رئیس جمهور یک گاف بزند، همانطور که اغلب در گذشته انجام داده است.
رئیس‌ جمهور آمریکا در دوران حرفه‌ای خود گاف‌های سرگرم‌ کننده زیادی انجام داده است و تا آنجا پیش رفت که در سال ۲۰۱۸ از خود به عنوان "ماشین گاف" یاد کرد.
اتفاقاً، این سخنرانی اندکی پس از یک نظرسنجی جدید توسط ABC News/واشنگتن پست انجام شد که نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ های مورد نظرسنجی "ظرافت ذهنی" رئیس‌ جمهور را زیر سؤال می‌برند و مطمئن نیستند که آیا او شایسته رهبری کشور است یا خیر.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала