لاوروف: تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا باید برچیده شوند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا باید برچیده شوند
لاوروف: تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا باید برچیده شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، گفت: برای روسیه غیرقابل قبول است که تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا وجود داشته باشد، زمان آن فرا رسیده است که آنها را به خانه بازگردانیم.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، روز سه شنبه در پیام ویدئویی خود در کنفرانس خلع سلاح در ژنو بیان داشت: در شرایط کنونی باید هر کاری برای جلوگیری از دور جدید مسابقه تسلیحاتی انجام شود، روسیه از آمریکا و متحدانش می‌خواهد به توقف استقرار موشک‌های میان‌ برد و کوتاه‌ برد در اروپا بپیوندند.
وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، در ادامه افزود: برای ما غیرقابل قبول است که برخلاف مفاد اساسی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، تعدادی از کشورهای اروپایی به سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده ادامه دهند. رویه شرورانه مأموریت های هسته ای مشترک با مشارکت کشورهای غیرهسته ای ناتو همچنان ادامه دارد.
لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه آماده همکاری با ایالات متحده در زمینه ثبات استراتژیک است.
وی خاطرنشان کرد: در چارچوب چنین ماموریت هایی سناریویی برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه در حال کار است. زمان آن فرا رسیده است که تسلیحات هسته ای آمریکا به خانه بازگردانده شود و زیرساخت های مرتبط در اروپا به طور کامل برچیده شود.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала