شرط زلنسکی برای مذاکرات با روسیه

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceشرط زلنسکی برای مذاکرات با روسیه
شرط زلنسکی برای مذاکرات با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین لحظات قبل درمورد مذاکرات با روسیه شرط گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درمورد مذاکرات با روسیه گفت که برای نشست پشت میز مذاکره باید آتش بس صورت بگیرد.
زلنسکی گفته است: برای اینکه مذاکره با روسه صورت بگیرد، نخست باید آتش بس اعلام شود."
روز دوشنبه نخستین دور مذاکرات هیئت های روسی و اوکراینی برای حل بحران پیرامون اوکراین در شهر گومل بلاروس انجام شد.
پس از آن، ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهور روسیه و رئیس هیئت روسی، اعلام کرد که توافق کردیم که روند مذاکرات را ادامه دهیم، دیدار بعدی در روزهای آینده در مرز لهستان و بلاروس برگزار خواهد شد.
Президент Украины Владимир Зеленский  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
امضای درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا توسط زلنسکی +عکس
ولادیمیر زلنسکی در رابطه با عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ابراز امیدواری کرد که "جنگ" طولانی نباشد. زلنسکی به رویترز گفت: "می‌خواهم باور داشته باشم که جنگ طولانی نخواهد بود." شایان ذکر است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد.
برای دسترسی به آخرین اخبار ایران و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала