آیا واشنگتن برای کنار کشیدن از مذاکرات آماده می‌شود؟

© IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
اشتراک
خطیب‌زاده: آمریکا سالهاست که از برجام "کنار کشیده" است. از این رو است که باید اطمینان یابیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بامداد 1 مارس (سه‌شنبه) در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت که " آمریکا سالهاست که از برجام "کنار کشیده" است. از این رو است که باید اطمینان یابیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود".
وی در پاسخ به اظهارات همتای آمریکایی خود که تهدید کرده بود در صورت سختگیری تهران، واشنگتن آماده کنار کشیدن از مذاکرات است، نوشت: "ایران برای توافق آماده است اما تا ابد منتظر نمی‌ماند.
همه کشورها برای خود "گزینه‌های جایگزین" دارند؛ هرچند که توخالی بودن گزینه جایگزین آمریکا پیش از این ثابت شده است. درشت‌گویی و بلوف‌زنی نتیجه نداشته و نخواهد داشت. این اتخاذ تصمیم است که نتیجه می‌دهد.
اگر کاخ سفید تصمیمش را بگیرد، توافق کاملاً در دسترس است. ایران برای توافق آماده است، اما تا ابد منتظر نمی‌ماند".
دور هشتم مذاکرات از ششم دی‌ماه سال جاری در وین آغاز شده و شرکت‌کنندگان تاکنون سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.
هشتمین دور مذاکرات، طولانی‌ترین آنهاست و مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران با برگزاری دیدارهایی در سطوح مختلف کارشناسی و مذاکره‌کنندگان ارشد،‌ به تلاش برای استیفای حقوق قانونی ملت ایران مبادرت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала