چین از آغاز مذاکرات مستقیم میان روسیه و اوکراین استقبال می کند

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonچین از آغاز مذاکرات مستقیم میان روسیه و اوکراین استقبال می کند
چین از آغاز مذاکرات مستقیم میان روسیه و اوکراین استقبال می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
اشتراک
سفیر چین در سازمان ملل: چین از نزدیک تحولات را دنبال می کند. تحولات اوکراین به گونه ای پیش رفته است که به نفع هیچ یک از طرف ها نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری و فوری این مجمع درباره بحران اوکراین گفت: چین از نزدیک تحولات را دنبال می کند. تحولات اوکراین به گونه ای پیش رفته است که به نفع هیچ یک از طرف ها نیست.
وی تصریح کرد: اولویت اول خویشتن داری همه طرف ها است تا از وخیم تر شدن وضعیت جلوگیری شود. در همین حال باید تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به راه حل سیاسی افزایش یابد. چین از آغاز مذاکرات مستقیم میان روسیه و اوکراین استقبال می کند.
سفیر چین در سازمان ملل افزود: اوکراین به جای تبدیل شدن به خط مقدم رقابت قدرت های بزرگ، باید به عنوان پل ارتباطی میان شرق و غرب عمل کند. ما خواهان ایجاد فضایی هستیم که شرایط را برای مذاکرات مستقیم میان طرفها آماده می کند. تمام اقدامات سازمان ملل و جامعه جهانی باید صلح و منیت منطقه و امنیت جهانی برای همه را در اولویت قرار دهد. چین از هر اقدامی که باعث افزایش تنش ها می شود حمایت نمی کند.
وی تصریح کرد ما معتقدیم امنیت غیر نظامیان و تامین نیازهای بشردوستانه آنها باید تضمین شود. موضع چین این است که حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورها باید مورد احترام واقع شود. امنیت یک کشور نباید به قیمت امنیت سایر کشورها باشد. چین از احیای مذاکرات میان ناتو، اتحادیه اروپا و روسیه حمایت می کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه 21 فوریه/2 اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала