وزارت دفاع روسیه: 118 تاسیسات زیربنایی نظامی در اوکراین از کار افتاده است

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز جمعه به خبرنگاران گفت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در جریان عملیات ویژه خود 118 تاسیسات زیرساختی نظامی اوکراین را از کار انداختند.
به گزارش اسپوتنیک، وی روز قبل نیز اعلام کرده بود تا عصر پنجشنبه 83 تاسیسات در اوکراین از کار افتاده است است.
کوناشنکوف گفت: "نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه، 118 تأسیسات از زیرساخت‌ های ی نظامی اوکراین را از کار انداختند که از جمله آن‌ها می‌توان به 11 فرودگاه نظامی، 13 پست فرماندهی و مرکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، 14 سامانه اس-300 و سامانه های موشکی ضد هوایی اوسا، 36 ایستگاه راداری بوده است".
یک ورزشکار فنلاندی آتش سوزی نیروگاه هسته ای چرنوبیل را به چشم خود دید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
وزارت دفاع روسیه: نیروهای هوابرد روسیه کنترل نیروگاه هسته ای چرنوبیل را به دست گرفتند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند و فقط زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و نیروی هوایی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала