مذاکره با پلتفرم‌های خارجی برای انتقال مراکز تحویل محتوا به ایران

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر عرضه اپلیکیشن جدید رقیب کلاب هاوس
عرضه اپلیکیشن جدید رقیب کلاب هاوس  - اسپوتنیک ایران, 1920, 25.02.2022
Telegram
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ایران از برنامه ریزی برای مذاکره با پلتفرم‌های خارجی در جهت ایجاد مراکز تحویل محتوا (CDN) در داخل این کشور، با همکاری وزارت امورخارجه ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، امیر محمدزاده لاجوردی عضو هیأت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، اصلاح مهندسی ترافیک پهنای باند را یکی از راهکارهای حل مشکل کیفیت اینترنت عنوان کرد و گفت: اینکه در هنگام تبادل داده، بسیاری از داده‌های داخل کشور ابتدا باید به تهران بیاید و سپس برگردد، زمان دریافت بسته دیتا را با تأخیر مواجه می‌کند. در حالی که می‌توان با ایجاد مراکز CDN در نقاط مختلف کشور، این ترافیک را مهندسی کرد.
وی ادامه داد: در مورد ترافیک دیتایی که از خارج کشور وارد می‌شود نیز باید مهندسی ترافیک صورت گیرد. از این رو باید با پلتفرم‌های خارجی وارد مذاکره شویم تا CDN های خود را داخل کشور بیاورند و حتی اگر تمایلی نداشتند، این مراکز تحویل محتوا، حداقل در اطراف کشور ما ایجاد شود.
وی افزود: برای مثال اگر این مراکز در کشورهایی مثل عمان، ارمنستان و آذربایجان هم ایجاد شود ما دیتا را در کمترین فاصله دریافت می‌کنیم. اما در حال حاضر در اغلب موارد دیتایی که وارد کشور ما می‌شود ابتدا تا فرانکفورت می‌رود و سپس بازمی‌گردد.
محمدزاده لاجوردی خاطرنشان کرد: از این رو برای ایجاد مراکز CDN در داخل کشور و مذاکره با پلتفرم‌های خارجی، کمیته‌ای با حضور وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه تشکیل شده است و روز شنبه هفته گذشته نیز جلسه‌ای تعاملی با وزارت امور خارجه در این زمینه داشته‌ایم.
 چه چیز مهمتر است - اپلیکیشن رایگان یا حریم خصوصی؟  - اسپوتنیک ایران, 1920, 09.02.2021
گزارش و تحلیل
چه چیز مهمتر است - اپلیکیشن رایگان یا حریم خصوصی؟
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ما معتقدیم که برای راه اندازی مراکز تحویل و توزیع محتوا ( CDN) پلتفرم‌های خارجی در کشور، علاوه بر تلاش ما، مشارکت بین‌المللی نیز مؤثر است و موضوع دیگر این است که این پلتفرم‌ها چقدر تمایل داشته باشند که این موضوع را بپذیرند.
وی در مورد وضعیت ترافیک پهنای باند داخل به خارج نیز گفت: وضعیت ترافیک محتوای داخل به خارج هم اکنون خوب نیست. ما باید طبق طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات سهم ترافیک داخلی‌مان را نسبت به محتوای خارجی به ۷۰ درصد برسانیم. اما در حال حاضر ۲۰ درصد ترافیک اینترنت در کشور، مربوط به محتوای بومی است.
لاجوردی ادامه داد: از سهم ۸۰ درصدی ترافیک خارجی اینترنت نیز حدود ۷۰ درصد محتوای خارجی مربوط به ترافیک متا (واتس اپ و اینستاگرام) است.
وی در پاسخ به این سوال که با این وضعیت چه زمانی اهداف سند شبکه ملی اطلاعات در این زمینه محقق می‌شود، گفت: من معتقدم که شبکه ملی اطلاعات مساوی است با پیام رسان؛ چنانچه ما پیام رسان خوبی داشته باشیم که اغلب مردم از آن استفاده کنند به هدف شبکه ملی اطلاعات خواهیم رسید. همانطور که هم اکنون تمام محتوای داخلی که مردم استفاده می‌کنند حدود ۲۰ درصد ترافیک را اشغال کرده و پیام رسان های خارجی واتس اپ و اینستاگرام سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: بنابراین اگر ما بتوانیم گزینه خوبی در عرصه پیام رسانی برای سرویس دهی مردم داشته باشیم حداقل ۶۰ درصد ترافیک محتوای داخلی تضمین می‌شود و ناخودآگاه به هدف شبکه ملی اطلاعات دست می‌یابیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала