سخنگوی دولت ایران از درک دغدغه های امنیتی ناشی از گسترش ناتو به شرق سخن گفت

© IRNAعلی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
اشتراک
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران در توییتی از قابل درک بودن دغدغه های امنیتی ناشی از گسترش ناتو به شرق برای همه کشورهای مستقل و مخالف سلطه آمریکا،سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، علی بهادری جهرمی می نویسد: دغدغه‌های امنیتی درباره روند فزاینده و تحریک آمیز گسترش ناتو به شرق برای همه کشورهای مستقل و مخالف سلطه آمریکا، قابل درک است. در عین حال، پایبندی به حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و تکیه بر گفتگو و دیپلماسی برای توقف درگیری‌ها ضروری است.
پیشتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در در توییتر نوشته بود: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه حل نمی دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.
بتازگی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با مقامات جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک توجه را به این واقعیت جلب کرد که ناتو و اتحادیه اروپا در هفته های اخیر رژیم کی یف را که "سرانجام" برای تصرف جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک با توسل به زور اقدام و اعلام کرده جایگزینی برای پیوستن به ناتو وجود ندارد و شروع به تهدید به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نموده را تحت حمایت خود قرار دادند. وزیر خارجه روسیه گفت: در این شرایط، فدراسیون روسیه نمی‌توانست در برابر درخواست‌های مستقیم سران کشورهای شما برای کمک نظامی در برابر متجاوز بی‌تفاوت بماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала