رویترز مدعی شد که ایران در نظر دارد چند زندانی آمریکایی را آزاد کند

CC0 / Pixabay / رویترز مدعی شد که ایران در نظر دارد چند زندانی آمریکایی را آزاد کند
رویترز مدعی شد که ایران در نظر دارد چند زندانی آمریکایی را آزاد کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
اشتراک
رویترز: مقام ارشد ایرانی گفت که ایران آماده مبادله زندانیان با ایالات متحده است زیرا ماه ها مذاکرات غیرمستقیم برای احیای توافق هسته ای 2015 به نظر می رسد به توافق نزدیک تر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ایرانی مدعی شد که 5 یا 6 زندانی آمریکایی در ایران آزاد خواهند شد. این اقدامی بشردوستانه از سوی ایران است.
یک مقام ارشد ایرانی در تهران به رویترز گفت: "ایران همیشه و بارها آمادگی خود را برای تبادل زندانی اعلام کرده است. ماه ها پیش ما آماده انجام این کار بودیم اما آمریکایی ها این توافق را نابود کردند".
وی افزود: "اکنون بر این باورم که برخی از آنها آزاد خواهند شد، شاید پنج یا شش نفر. اما این گفتگوها به مذاکرات هسته ای ارتباط ندارد. این اقدامی بشردوستانه از سوی ایران است".
در واکنش به این خبر لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال از قول دو منبع غربی تصریح کرد: هیچ چیزی در این مورد قریب الوقوع نیست.
ایران پیشتر و در ژانویه 2016 پنج آمریکایی را در قبال آزادی هفت ایرانی که به اتهام نقض قوانین تحریم ها در آمریکا زندانی بودند آزاد کرده بود. واشنگتن همچنین 1.7 میلیارد دلار به ایران پرداخت کرد که مربوط به مناقشه جداگانه بر سر فروش تسلیحات بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала