گلوله باران لوهانسک توسط نیروهای اوکراین

© Sputnik / Valeriy MelnikovОтвод вооружений калибра менее 100 миллиметров от линии соприкосновения в самопровозглашенной Луганской народной республике
Отвод вооружений калибра менее 100 миллиметров от линии соприкосновения в самопровозглашенной Луганской народной республике - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
جمهوری خلق لوهانسک از گلوله باران دوباره این منطقه توسط نیروهای اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی جمهوری خلق لوهانسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی اعلام کرد که نیروهای امنیتی اوکراین صبح روز دوشنبه آتش بس را نقض کردند و سه ساختمان مسکونی را در جمهوری خودخوانده لوهانسک تخریب یا آسیب رساندند.
خاطرنشان می شود که تیراندازی در شهرک کراسنی یار در ساعت 5.43 انجام شد، پنج گلوله از سلاح های سبک شلیک شد.
در این گزارش آمده است: بر اساس اطلاعات اولیه، سه ساختمان مسکونی آسیب دیده. اطلاعات دقیق تر در مورد قربانیان بزودی مشخص می شود.
نمایندگان جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک صبح روز 17 فوریه گفتند که نیروهای مسلح اوکراین به مواضع آنها آتش گشودند. روسلان یاکوبوف، رئیس دفتر جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش گفت: کی یف با استفاده از خمپاره و توپخانه، توافقات مینسک را نادیده می گیرد. رودیون میروشنیک، نماینده جمهوری خلق لوهانسک نیز گفت: کی یف با گلوله باران قلمرو جمهوری های دونباس از سلاح های سنگین، عمداً اقدامات آتش بس در دونباس را که در تابستان 2020 امضا شد، نقض می کند.
انتشار فیلم پیامدهای نبردها در شهر دبالتسفه در دنباس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
کشف یک وسیله انفجاری در مسیر پناهندگان جمهوری خلق لوهانسک
نماینده شبه نظامیان خلق دونتسک تأکید کرد که تسلیحات توپخانه ای نیروهای مسلح اوکراین که در توافقات مینسک ممنوع شده و در مواضع نزدیک شهرک های دونباس قرار دارد، نشان دهنده آمادگی برای حمله نظامی است.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین مدعی است که کی یف هیچ گونه اقدام نظامی و عملیات نظامی را برنامه ریزی نمی کند. وی اظهار داشت که اوکراین قصد دارد به روشی سیاسی و دیپلماتیک عمل کند.
کشورهای غربی که از کی‌یف حمایت دیپلماتیک و نظامی می‌کنند، در آخرین نشست‌ها و مذاکرات، بارها از کی‌یف خواستند تا به توافقات مینسک عمل کند. به ویژه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان که به پایبند بودن همه طرف تاکید کرد. به گفته شولتز، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وعده داده که پیش نویس قوانین مربوط به وضعیت ویژه دونباس، اصلاحات قانون اساسی و حق رای را برای بحث در گروه تماس درباره اوکراین ارائه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала