اهداف سفر رئیس جمهور ایران به قطر مشخص شد

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران اظهار داشت که سفر به قطر در راستای فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی است.
وی در ادامه گفت: "این سفر به دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و با دو هدف انجام می‌گیرد.هدف اول توسعه روابط دوجانبه با کشور دوست، برادر و همسایه قطر و هدف دوم شرکت در مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز در جهان است که این چندمین نشستی است که به میزبانی قطر برگزار می‌شود.
ما در فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس، این سفر را گامی در جهت فعال شدن ارتباطات بین این کشورها و استفاده از ظرفیت‌های آنها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی به ویژه با کشور قطر که میدان مشترک گازی داریم می‌دانیم.
همکاری‌های ما در حوزه انرژی هم قابل توجه است؛ حوزه اقتصاد و انرژی نیز از بخش‌هایی است که برای ارتقای همکاری‌ها در آن می‌توان گام‌های اساسی در این سفر برداشت.
موضوع مهم دوم، همکاری ایران با مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز است. تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ما از مؤسسان آن هستیم. ایران در میان سه کشور مهم صادرکننده گاز در جهان قرار دارد و کشورهای ایران، قطر و روسیه از مهم‌ترین کشورهای تولید و صادرکننده گاز هستند.
همکاری در این مجمع عمومی و مذاکراتی که در این رابطه می‌توانیم داشته باشیم می‌تواند گام بسیار مهمی برای همکاری بین کشورهای تولید و صادرکننده گاز باشد".
رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرد در این سفر علاوه بر دیدارهای دوجانبه و شرکت در اجلاس گازی، دیدارهایی با کشورهای شرکت کننده در این مجمع داشته باشیم که این دیدارها هم در حد خود قابل توجه خواهد بود. وی خاطر نشان کرد که در این سفر، برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس گام‌های قابل توجهی برداشته می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала