اتحادیه اروپا نماینده ویژه برای منطقه خلیج فارس تعیین می کند

© AFP 2023 / John Thysاتحادیه اروپا نماینده ویژه برای منطقه خلیج فارس تعیین می کند
اتحادیه اروپا نماینده ویژه برای منطقه خلیج فارس تعیین می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا قصد دارد به همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس توجه بیشتری داشته باشد و می خواهد نماینده ویژه خود را برای منطقه تعیین کند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل قبل از شروع جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا با وزرای شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این خصوص اطلاع داد.
پیشتر در خبرها آمده بود که اتحادیه اروپا با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله در خصوص افزایش احتمالی عرضه گاز به اروپا گفتگو خواهد کرد.
بورل گفت: " ما یک نماینده ویژه برای منطقه خلیج فارس منصوب می کنیم... این برای ما نه تنها به خاطر ایران مهم است ( مذاکرات در مورد پرونده هسته ای ایران در وین) بلکه جنگی در یمن هم در جریان است... کشورهای حاشیه خلیج فارس نه تنها در این لحظه که ما نگران تامین منابع انرژی خود هستیم برای ما مهم هستند ، ما نیاز به تعامل بیشتر به صورت مستمر داریم. اتحادیه اروپا اولین سرمایه گذار در منطقه و دومین شریک تجاری است اما در سیاست ما به چنین سطحی نرسیده ایم."
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا افزود: " من مذاکرات ایران را با جامعه جهانی هماهنگ می کنم تا ایران به قدرت هسته ای تبدیل نشود، این موضوع برای امنیت منطقه بسیار مهم است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала