آیا سفینه چینی، بدل سفینه ایلان ماسک است؟

© Fotolia / Boggyدیدار وزیران دفاع چین و ایران
دیدار وزیران دفاع چین و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
در چین در حال ساخت سیستم پرتاپ دوپایه‌ای فضایی قابل بازگشت به زمین هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "اسپیس نیوز"، در چین در حال ساخت سیستم پرتاپ دوپایه‌ای فضایی قابل بازگشت به زمین هستند که شباهت زیادی به سیستم "استارشیپ" دارد. سیستم چینی می تواند تا 20 تن بار مفید را حمل کند.
طرح سیستم جدید از سوی Wang Xiaojun، رئیس پژوهشکده فناوری موشکی چین ارائه شد. اولین پایه عمودی خواهد بود و پرتاب پایه دوم با کمک بال ها صورت خواهد گرفت. هنگام فرود بر زمین، پایه دوم نیز برای فرود عمودی جمع خواهد شد.
وی در سمپوزیوم بین المللی چشم اندازه و همکاری در پروازهای سرنشین‌دار در مدار اطراف زمین سخنرانی کرد و گفت:"ما در عرصه سیستم های قابل هدایت سرنشین دار پرتاب های فضایی با استفاده از متان مایع و اکسیژن تحقیق می کنیم".
گفتنی است، شرکت چینی CAS Space که یکی از شرکت‌های تجاری وابسته به آکادمی علوم چین(CAS) است اخیرا از طرح گرافیکی موشک گردشگری فضایی خود رونمایی کرد که به نظر می‌رسد چینی‌ها در طراحی آن از موشک‌های اسپیس ایکس ایلان ماسک الهام گرفته‌اند.
این موشک مجهز به باله‌های جانبی است که آنها هدایت فرود را بر عهده دارند. شرکت CAS Space قصد دارد از سال ۲۰۲۴ مشتریانی که هزینه سفر را پرداخته‌اند به فضای زیر مداری ارسال کند.
بنابر بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این موشک توان حمل حداکثر هفت مسافر را خواهد داشت و طی آن مسافران ۱۰ دقیقه در شرایط گرانش صفر درست در بالای خط کارمان شناور خواهند بود.
ازون بر آن بر اساس اخبار منتشر شده قبلی، چین قصد دارد در رقابت با آمریکا توسعه هواپیماهای مسافربری با سرعت چندین برابر سرعت صوت را پیگیری کند. در طرحی بلندپروزانه، این هواپیمای مسافربری فوق‌سریع می‌خواهد مسیر پکن تا نیویورک را یک‌ساعته طی کند.
این هواپیما شباهت زیادی به هواپیماهای بال پرنده دارد و قرار است با دو راکت برای پرواز تقویت شود. در این برنامه بلندپروازانه، اسپیس‌ایکس قرار است، با سرعت بالا، سکوی پرتاب موشک‌های مختلف را برای سوختگیری و پرواز آماده کند و پس از فرود مجدد، دوباره این پروسه با سرعت تکرار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала