فروش سیم‌کارت‌های میلیاردی به ارزش چند واحد آپارتمان +عکس

© Fotolia / ZIQUIUپرداخت مالیات یک آمریکایی با ۵ فرغون پول خرد برای تنبیه اداره حمل و نقل
پرداخت مالیات یک آمریکایی با ۵ فرغون پول خرد برای تنبیه اداره حمل و نقل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
اشتراک
قیمت برخی از سیم‌کارت‌های موجود در بازار ایران، برابر با یک واحد آپارتمان در مناطق مختلف تهران است.
به گزارش اسپوتنیک، فروش میلیاردی شماره‌های رُند در بازار ایران چندان داستان عجیب و تازه‌ای نیست. در بازار خط ایران چند شماره‌ کاملا رُند وجود دارد که با ارقامی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان نیز معامله شده‌اند و این مبلغ معادل سه یا چهار آپارتمان لوکس صد متری در مناطق یک یا دو تهران می‌باشد.
طبق تعرفه‌ی اپراتور همراه اول قیمت سیم‌کارت دائمی تهران (۹۱۲) با پیش شماره ۰۰ در حدود ۱۶۰ تومان می‌باشد؛ البته گویا به خاطر توزیع محدود، قیمت این سیم‌کارت‌ها در بازار بیش از ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین سیم‌کارت‌های دائمی در تهران با پیش شماره ۰۹۱۰ در حدود ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.
طبق اظهارنظر یکی از فعالان صنفی موبایل، قیمت سیم‌کارت‌های با پیش شماره ۹۱۲ و کد دو، بالای ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان، کد سه بالای ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان، کد چهار بالای ۸۰۰/۰۰۰ تومان، کد پنج بالای ۷۰۰/۰۰۰ تومان، کد شش بالای ۶۰۰/۰۰۰ تومان، کد هفت بالای ۵۰۰/۰۰۰ تومان و خطوط هشت و نه به ترتیب ۳۵۰/۰۰۰ و ۳۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد.
و به گفته یکی دیگر از فعالان این صنف برخی از "شماره رند" بالای یک میلیارد تومان نیز به فروش می‌رسد. با همه این تفاسیر تقریبا قیمت انواع سیم‌کارت‌های دائمی در تهران مشخص شده است؛ اما وقتی برای خرید سیم‌کارت اقدام می‌کنید و با شماره‌های رند، کد یک و کد دو روبرو می‌شوید قیمت‌ها کاملا تغییر می‌کند. خرید یک "سیم کارت رند" که با مبلغ نامشخص و بر اساس بالاترین پیشنهاد برای فروش گذاشته شده بود، فروشنده از فروش سیم‌کارت به قیمت ۸۶۰ میلیون تومان خبر داد؛ اگر هر متر از یک خانه در مناطق متوسط تهران را ۴ میلیون تومان فرض کنیم، با این مبلغ می‌توان ۳ خانه ۶۰ متری تهیه کرد. و متاسفانه با گذشت زمان، بازار سیاه شماره رند آغاز و سرآغازی شد برای داستان قیمت‌های میلیونی و میلیاردی سیم‌کارت‌ها.
کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از دنیای چشم و هم چشمی ایرانیان، عنوان می‌کنند این موضوع به خودی خود یکی از مواردی‌ست که بی کم و کاست به مسئله شکاف طبقاتی در ایران اشاره می‌کند. کاربرانی هم معتقدند موضوع شماره‌های رند تنها در میان برخی افراد که از نظر مالی در رفاه کامل هستند و برای تفریحی و سرگرمی به مسائل حاشیه‌ای اهمیت می‌دهند پررنگ است و نه در میان مردم عادی جامعه که تنها نگرانی آنها گرانی هر روزه‌ی اجناس و معیشت‌شان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала