سوپر مدل آمریکایی از زنان مسلمان با حجاب دفاع کرد + عکس

© REUTERS / Eric Gaillardبلا حدید، سوپر مدل آمریکایی
بلا حدید، سوپر مدل آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
بلا حدید، سوپر مدل آمریکایی فلسطینی-هلندی الاصل علیه تبعیض در حق زنان مسلمان با حجاب صحبت کرد. او در یک سری پست در صفحه اینستاگرام خود درباره این موضوع صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این مدل 25 ساله در مورد مسائل مبرمی که زنان مسلمان مدرن در سراسر جهان با آن روبرو هستند صحبت کرد. به عنوان مثال، حدید در حمایت از هدی الجماعه دختر 17 ساله اهل اوتاگو نیوزیلند که در ماه فوریه پس از پاره کردن حجاب این دختر توسط سه نفر از همسالانش در بیمارستان بستری شد، صحبت کرد.
خانم حدید گفت: "ما باید طرز تفکرمان را تغییر دهیم و احساس سرزنش خود را کنترل کنیم. به دوستان، فرزندان، والدین و خانواده های خود بیاموزید که داشتن حجاب، مسلمان بودن یا فردی از نژاد متفاوت تهدید نیست." او همچنین از مردم خواست تا با خرید روسری کلاهی که امسال مد شده است، "به یاد داشته باشید که حجاب از کجا آمده و چرا برای زنان مسلمان در سراسر جهان اهمیت دارد".
علاوه بر این، این سوپر مدل عکسی از پروژه اخیر نشریه فرانسوی "یارد" به اشتراک گذاشت که هدف آن به چالش کشیدن کلیشه های رایج در مورد زنان با حجاب بود. این تصویر هفت زن مسلمان خندان را نشان می دهد که با لباس های روشن از برند Jacquemus لباس پوشیده اند. او با تگ کردن مدل فرانسوی تقوا بنت علی توضیح داد: "این عکس توسط یکی از دوستان خوب من گرفته شده است".
در پست سوم، این مدل از رهبران فرانسه، هند، کبک و بلژیک خواست تا قوانین تبعیض آمیز علیه حجاب و سایر ویژگی های مذهبی در کشورهای خود را لغو کنند. این سلبریتی در پایان گفت: "این وظیفه شما نیست که به زنان بگویید که آیا می توانند تحصیل کنند یا ورزش کنند خصوصاً وقتی ایمان و امنیت آنها مطرح باشد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала