انتقاد شدید روحانی پرحاشیه درباره اظهارات غیر شرعی بانوی نویسنده در جشنواره فجر +ویدئو

© Flickr / m4tikسی ‌و ‌هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 1399 برگزار نمی‌شود
سی ‌و ‌هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 1399 برگزار نمی‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2022
اشتراک
نوشین معراجی از اظهارات غیر شرعی خود عذرخواهی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، انتقاد شدید حجت الاسلام عالی در خصوص اظهارات غیرشرعی بانوی نویسنده در جشنواره فجر درباره حلال زادگی و ازدواج سفید، سوژه داغ خبری در میان کاربران فضای مجازی شده است.
حجت الاسلام عالی با انتقاد شدید به صحبت‌های نوشین معراجی، فیلمنامه نویس ایرانی درباره ازدواج سفید گفت: "جشنواره فجر برای انقلاب و به نام انقلاب است. اما شما در آن مانور بد لباسی، لباس‌های عجیب و موهای مدل‌دار می‌دهید. خانمی که ازدواج سفید را مطرح کرد مسئولین ارشاد باید او را ادب می‌کردند."
وی با اظهار صحبت‌های نویسنده فیلم "نمور" که بیان کرده بود اگر عشق در میان باشد و بدون صیغه‌نامه آن‌ها بچه‌دار شوند فرزندشان حلال‌زاده است، با لحن شدید او را به نظر دادن اشتباه محکوم کرد.
نوشین معراجی نیز در پی اظهارات جنجالی خود پیرامون ازدواج سفید ضمن عذرخواهی، توضیحاتی را در این‌باره ارائه داد: "با سلام به هموطنان عزیزم، در خصوص ویدئوی تقطیع شده از صحبت‌های بنده پیرامون پاسخ به خبرنگاری که به کیفیت ارتباط شرعی دو کاراکتر فیلم سینمایی "نمور" اشاره کرد و توضیح خواست، طی روزهای گذشته بخشی از پاسخ اینجانب به شکلی سوءتفاهم ‌برانگیز منتشر شد که باید خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم. اینجانب نوشین معراجی به عنوان یک ایرانی مقید به دین اسلام و با اطلاع و آگاهی از مناسبات و شرعیات مقدس شیعیان، طبیعی است که جاری شدن خطبه عقد در هنگام ازدواج زوجین را لازم و قطعی می‌دانم و به آن اعتقاد راسخ دارم. همانطور که بر مبنای همین اعتقاد و آگاهی خود نیز تجربه شیرین عقد شرعی و رسمی را داشته و بنابراین، سوءبرداشت از صحبت‌های من در پاسخ به خبرنگار مذکور، خلاف واقع است و صحبت بنده اشاره به وجود عشق به ‌عنوان یک مکمل در کنار عقد شرعی بوده و به هیچ وجه در رد و تکذیب چنین چیزی سخن به زبان نیاوردم. بنابراین ضمن تاکید بر اینکه اینجانب به اصول اخلاقی و دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است در صورتی که شرایط پرفشار نشست‌های خبری و فضای حاکم بر جشنواره موجب شده که حق مطلب به درستی ادا نشود و موجبات رنجش برخی هم‌میهنان عزیز را فراهم آورد، مراتب عذرخواهی خود را تقدیم کنم.‌ با احترام به مردم شریف ایران نوشین معراجی نویسنده فیلمنامه "نمور"."
بسیاری از کاربران با تندی به صحبت‌های بانوی نویسنده واکنش نشان می‌دهند اما بد دهنی روحانی صاحب نظر را تایید نمی‌کنند. تعدادی از کاربران نیز اظهارات نوشین معراجی را قبول ندارند اما بر این عقیده‌اند که به دلیل دشوار شدن وضعیت برای تشکیل زندگی، جوانان ترجیح می‌دهند بدون قبول مسئولیت زندگی‌شان را در کنار هم بگذرانند و این یک حقیقت است که در حال حاضر شهروندان ایرانی با آن روبرو هستند اما بسیاری از آنها نمی‌خواهند آن را بپذیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала