پایکوبی شهروندان کره شمالی در دمای زیر صفر در هشتادمین سالگرد تولد رهبر سابق این کشور +ویدئو، عکس

© REUTERS / KCNAرهبر کره شمالی پیشنهاد آمریکا برای گفتگو را رد کرد
رهبر کره شمالی پیشنهاد آمریکا برای گفتگو را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
شهروندان کره شمالی در مراسم رقص دسته‌جمعی به مناسبت گرامیداشت ۸۰ سالگی پدر کیم جونگ اون در میدان کیم ایل سونگ در شهر پیونگ یانگ حضور یافتند.
به گزارش اسپوتنیک، شهروندان کره شمالی در مراسم رقص دسته‌جمعی به مناسبت گرامیداشت ۸۰ سالگی پدر کیم جونگ اون در میدان "کیم ایل سونگ" در شهر پیونگ یانگ حضور یافتند. کره شمالی هشتادمین سالگرد تولد "کیم جونگ ایل"، رهبر فقید این کشور را جشن گرفت. او ۱۷ سال بر کره شمالی حکومت کرد. "کیم جونگ ایل" در دسامبر ۲۰۱۱ فوت کرد و پس از او پسرش "کیم جونگ اون" رهبر کره‌شمالی شد.
براساس روایات رسمی مقامات کره شمالی، "کیم جونگ ایل" پدر "کیم جونگ اون"، ۸۰ سال پیش در روز ۱۶ فوریه در یک اردوگاه پارتیزانی مخفی به دنیا آمد و به همین دلیل روز تولد رهبر سابق خود را "ستاره درخشان" می‌نامند و در سال جاری این روز را در شهر برفی "سامجیون" در نزدیکی کوه "پائکتو" (پکتو) گرامی داشتند. تقویم رسمی کره شمالی پر از سالگردهای تاریخی مرتبط به پدر و پدر بزرگ "کیم جونگ اون" به عنوان رهبران سابق و موسسان این کشور است.
این مناسبت‌ها با نمایش گل، رقص‌های دسته جمعی و ادای احترام به مقامات سابق در رسانه‌های دولتی جشن گرفته می‌شود و به گفته کارشناسان بهانه‌ای برای القای وفاداری به رهبر کنونی است.
برخی کاربران با توهین به این افراد که افراد دست نشانده‌ی این دیکتاتوری هستند واکنش نشان می‌دهند. جمعی از کاربران با کنایه و مقایسه‌ی این کشور با ایران عنوان می‌کنند حداقل در این کشور همه‌ی مردم به یک شکل زندگی می‌کنند نه مانند ایران ۳۰ درصد از مردم تا خرخره می‌خورند و ۷۰ درصد دیگر درگیر مشکلات مالی و معیشتی هستند.
کاربرانی نیز با عنوان کردن برخی از قوانین حاکم در این کشور متعجب هستند که شهروندان این کشور چگونه همچنان پایبند به این آیین هستند و از زندگی در این کشور به تنگنا نیامده‌اند، این کاربران زندگی در چنین کشوری را بسیار طاقت‌فرسا عنوان می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала