ورزش پس از تزریق واکسن موجب افزایش پادتن می‌شود +عکس، ویدئو

© Sputnik / Aleksander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر На выставке "Улица Дальнего Востока" в рамках V Восточного экономического форума во Владивостоке
На выставке Улица Дальнего Востока в рамках V Восточного экономического форума во Владивостоке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
دویدن، دوچرخه‌سواری و یا حتی پیاده‌روی از جمله فعالیت‌های فیزیکی هستند که مزایای تزریق واکسن را تقویت می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق نتایج برخی تحقیقات، افرادی که بلافاصله بعد از تزریق واکسن، ۹۰ دقیقه ورزش کردند بیشتر از سایرین در بدنشان پادتن تولید شده و تزریق دُز تقویتی موجب افزایش بروز تبعات ثانویه در آنها نشده است. نتایج این آزمایش قبل از آنکه جنبه عمومی پیدا کند باید در مقیاسی بزرگ‌تر امتحان شود. با این‌حال شواهد فعلی نشا‌ن‌ از ارتباط مستقیم بین فعالیت فیزیکی و میزان سطح آنتی‌بادی تولید‌ شده دارد.
از آمادگی جسمانی همواره به عنوان یکی از فاکتورهای موثر در کاستن از شدت بیماری و طول مدت بیماری یاد می‌شود. در مطالعه‌ای که سال گذشته روی حدود ۵۰ هزار نفر از ساکنان مبتلا به کووید کالیفرنیا انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که شانس افرادی که پیش از ابتلای به کووید ۱۹ به‌ طور منظم ورزش می‌کردند، به ابتلا به ‌نوع حاد کووید یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان، نسبت به سایرین کمتر بوده‌ است. با این وجود، فعالیت‌های ورزشی شدید ممکن است موجب پایین آمدن سطح مصونیت افراد هم بشود. به عنوان نمونه قهرمانان دوی ماراتن معمولا بعد از مسابقه به‌ سادگی سرما می‌خورند و به بستر بیماری می‌افتند.
مطالعات جدید که نسخه‌ای از آن در نشریه دانشگاه آیوا منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که پس از تزریق واکسن، یک ساعت و نیم با دوچرخه ثابت دوچرخه‌سواری کردند یا پیاده‌روی سریع انجام دادند در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که نشستند یا به برنامه روزانه خود ادامه دادند، در چهار هفته بعد از تزریق واکسن، آنتی‌بادی‌های بیشتری تولید کردند. همچنین در یکی از تحقیقات منتشر نشده، میزان ورزش به طور قابل توجهی باعث افزایش تولید ماده‌ای به نام اینترفرون آلفا در خون می‌شود که این ماده می‌تواند به تولید آنتی‌بادی‌هایی ایمن در برابر ویروس، منجر شود.
بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند در مدت شیوع کرونا روی کارت‌‌های واکسن‌ می‌نوشتند و تاکید داشتند تا سه روز اولیه ورزش نکنید، این عملکرد پس از واکسن کاملا خطرناک است موج سکته در ورزشکاران هم به‌ همین دلیل است چراکه موارد بسیاری بود که پس از تزریق واکسن ورزش می‌کردند و تب شدید می‌گرفتند یا سکته می‌کردند دلیلش هم این است که ورزش لخته‌های خونی که براثر واکسن تولید می‌شود را باعث می‌شود تا سریع‌تر به سمت قلب حرکت کنند و موجب سکته در فرد شود.
عده‌ای از کاربران هم به این موضوع اشاره می‌کنند که منظور از ورزش پس از تزریق واکسن‌های فایزر است نه آب مقطرهایی که به نام واکسن زده شده به دلیل اینکه صدرصد بعد از تزریق این واکسن‌ها ورزش کردن عوارض‌های بدی به جا می‌گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала