واکنش‌های کاربران به فراخوان زندانی در زوریخ سوئیس +عکس

© Fotolia / Sakhorn38آیا جاسوس نظامی استونی مامور ناتو در روسیه بود؟
آیا جاسوس نظامی استونی مامور ناتو در روسیه بود؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
یک زندان در سوئیس با انتشار فراخوان به دنبال داوطلبانی است که سه شب را در سلول بگذارنند.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات زندان غرب زوریخ (Gefängnis Zürich West) می‌گویند نزدیک به ۷۰۰ نفر تاکنون برای انجام این کار داوطلب شده‌اند و این در حالی‌ست که این زندان تنها ۲۴۱ جای خالی دارد. مدیر مجموعه به داوطلبان هشدار داده که تصور نکنند این تجربه شباهتی به "اردوی تابستانی" خواهد داشت. قرار است داوطلبان بین ۲۴ تا ۲۷ مارس در این زندان به سر ببرند.
مارک ایرمن، مدیر مجموعه بازداشتگاه در این‌باره گفت: "ایده اصلی این است که مطمئن شویم زندگی روزانه می‌تواند در این سلول‌ها انجام شود و نگهبانان نیز با نحوه کار و استفاده از تجهیزات زندان آشنا شوند. تمام وسایل الکترونیکی نظیر تلفن‌های همراه از داوطلبان گرفته خواهد شد، هرچند تفتیش بدنی برای ورود به زندان اختیاری خواهد بود. همچنین در مدت بازداشت به لطف دکمه تماسی که در سلول‌ زندانیان قرار داده شده است، آن‌ها می‌توانند "در هر زمان" با سرپرستان تماس بگیرند. داوطلبان زندانی همین‌طور در صورت تمایل می‌توانند هر زمان بخواهند محل را ترک کنند."
مقامات زندان گفته‌اند شرکت‌کنندگان باید قبل از پذیرش در مجموعه، برگه سوءپیشینه خود را ارائه کنند. در سایتی که به این تجربه اختصاص داده شده است مسئولان زندان اطمینان داده‌اند که داوطلبان می‌توانند "در یک محیط امن" در این تجربه شرکت کنند و آنچه را که از زندان دیده‌اند با "تخیل" و آنچه به ویژه در مجموعه‌های تلویزیونی اتفاق می‌افتد مقایسه کنند. زندان جدید که در بزرگترین شهر سوئیس افتتاح خواهد شد پس از آن ساخته می‌شود که پیش‌تر شرایط بازداشت در سایر زندان‌های کانتون زوریخ انتقاداتی را برانگیخته بود. زندان جدید قرار است در ماه آوریل ۲۰۲۲ افتتاح شود.
کاربران نسبت به این فراخوان جذب زندانی واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند همان‌طور که در متن خبر نیز ذکر شده است می‌توان پیش‌بینی کرد این زندان با زندان‌هایی که در مجموعه‌های تلویزیونی و تخیل افراد می‌گذرد مقابل مقایسه نیست. جمع زیادی از کاربران هم با کنایه عنوان می‌کنند حاضر هستند اسم‌شان را به عنوان داوطلب زندانی نوشته شود و فقط از ایران خارج شوند. برخی از کاربران نیز عنوان می‌کنند حتی مردم سوئیس هم حاضرند داوطلب زندانی چنین زندانی شوند چه برسد به برخی از اقشار مردمی در ایران که زندگی در هر روزه بر آنها سخت‌تر از گذشته می‌شود و برخی از شدت ناراحتی و مشکلات و همینطور بی‌توجهی مسئولان جامعه به رفع این مسائل شدت پیدا کرده، گاهی آرزوی مرگ می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала