جمهوری خلق دونتسک: نظامیان اوکراین از خمپاره برای شلیک استفاده کردند

© Sputnik / Mikhail Parhomenkoنماینده DPR: نظامیان اوکراین از خمپاره برای شلیک استفاده کردند
نماینده DPR: نظامیان اوکراین از خمپاره برای شلیک استفاده کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
نماینده جمهوری خلق دونتسک: نظامیان اوکراین از خمپاره برای شلیک استفاده کردند: نیروهای امنیتی از خمپاره های 120 میلی متری به حومه گارلووکا شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای امنیتی اوکراین در حومه شهر گورلووکا تحت کنترل جمهوری خودخوانده خلق دونتسک - روستای زایتسوو از خمپاره‌های ممنوعه توافق‌نامه مینسک با کالیبر 120 میلی‌متر استفاده کردند، این موضوع را نماینده جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی اعلام نمود.
سخنگوی این اداره گفت: 18 مین شلیک شده است.
پیش از این، رهبری جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، از تخلیه موقت شهروندان این جمهوری به منطقه روستوف به دلیل تهدید حمله اوکراین خبر داده بود. اول از همه، این برای زنان، کودکان و افراد مسن صدق می کند.
نمایندگان جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک صبح پنجشنبه گفتند که نیروهای مسلح اوکراین به مواضع آنها آتش گشودند. روسلان یاکوبوف، رئیس دفتر DPRدر JCCC، گفت که کی یف با استفاده از خمپاره و توپ، توافقات مینسک را نادیده می گیرد. رودیون میروشنیک، نماینده جمهوری خلق لوهانسک در زیرگروه سیاسی به آژانس گفت که کی یف به طور عمدی اقدامات آتش بس در دونباس را که در تابستان 2020 امضا شد، نقض می کند. نماینده شبه نظامیان خلق DPR تأکید کرد که تسلیحات توپخانه ای نیروهای مسلح اوکراین که در توافقات مینسک ممنوع شده و در مواضع نزدیک شهرک های دونباس قرار دارد، نشان دهنده آمادگی برای راه حل نظامی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала