تهدیدهای اصلی برای بشریت اعلام شد

© Photo / NASA / Jessica Meirتهدیدهای اصلی برای بشریت اعلام شد
تهدیدهای اصلی برای بشریت اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
متخصصان برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) تهدیدهای اصلی برای بشریت را نام بردند. گزارش مربوطه در سایت این سازمان منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل آتش سوزی های بزرگ در جنگل ها و آلودگی صوتی یکی از تهدیدهای اصلی برای بشریت می داند. کارشناسان این پدیده ها از جمله پدیده هایی محسوب که تأثیر منفی قابل توجهی بر طبیعت و سلامت انسان دارند.
متخصصان برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد خاطرنشان کردند که در اثر آتش‌سوزی جنگل‌ها، درختان می‌توانند از جاذب‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای به منبع این گازها تبدیل شوند و خود آتش‌سوزی باعث آلودگی آب و ذوب یخچال‌های طبیعی می شود.
بشریت سالانه 1.8 تریلیون دلار برای انقراض خود هزینه می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
بشریت سالانه 1.8 تریلیون دلار برای انقراض خود هزینه می‌کند
آلودگی صوتی نیز به نوبه خود تحریک پذیری مزمن را برمی انگیزد و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می دهد که در نهایت منجر به بروز بیماری قلبی، اختلالات روانی و کاهش شنوایی می شود.
کارشناسان همچنین عدم همزمانی و هماهنگی اکوسیستم ها را به عنوان یک پدیده تهدید کننده تشخیص دادند.
پیش از این، لارس هنریک اوگور (Lars Henrik Ogor) روزنامه‌نگار علمی نشریه دانمارکی Berlingske گفته بود تهدید طبیعی اصلی برای زندگی روی زمین یک ابر آتشفشان است. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نیز به نوبه خود گفته است که تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای موجودیت بشر است.
برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) در سال 1972 تأسیس شد. هدف آن ارائه رهنمود ها و تشویق مشارکت در زمینه احترام به محیط زیست با ایجاد فرصت هایی برای بهبود کیفیت زندگی دولت ها و مردم بدون به خطر انداختن نسل های آینده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала