بیل گیتس میلیون ها دلار در انرژی بی خطر برای کره زمین سرمایه گذاری کرد

© AP Photo / Samuel Habtabبیل گیتس
بیل گیتس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
بیل گیتس و کریس ساکا 50 میلیون دلار در شرکت نوپا (استارتاپ) در زمینه انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی CNBC، شرکت Breakthrough Energy Ventures ، متعلق به بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با شرکت سرمایه گذاری کریس ساکا Lowercarbon Capital برای سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در Antora Energy، یک استارتاپ انرژی های تجدیدپذیر (RES) همکاری کرده است.
اظهار نظر بیل گیتس در مورد نظریه جاسازی میکروچیپ در بدن مردم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
پیش بینی بیل گیتس برای سال 2022
شرکت"آنتورا انرجی" (Antora Energy) که در سال 2018 تأسیس شد، انرژی را از باد و خورشید و بدون انتشار گازهای گلخانه ای دریافت می کند. این انرژی به گرما تبدیل شده و در بلوک های کوره بلند قرار گرفته در یک باتری حرارتی به اندازه یک خانه کوچک نگهداری می شود. سپس از این انرژی در تولید سیمان و فولاد استفاده شده یا و تبدیل به برق می شود. انتظار می رود که چنین باتری جایگزین دیگ بخار گازی شود. Antora Energy قصد دارد محصول خود را به شرکت های صنعتی بزرگ بفروشد و سوخت ارزان و بی خطر برای کره زمین را در اختیار آنها قرار دهد.
ساکا با سرمایه گذاری در این استارتاپ به همراه گیتس خاطرنشان کرد این قیمت پایین است که مشتریان را جذب می کند. وی اعلام کرد:"آنتورا گرما و الکتریسیته تولیدی از انرژی خورشیدی را ارزان‌تر از استفاده از گاز کرده است. صنعت نفت و گاز می تواند تا آنجا که بخواهد گرمایش زمین را نادیده بگیرد، اما خریداران همیشه بهترین معامله را انتخاب می کنند. و این بدان معنی است که سوخت های فسیلی محبوبیت خود را از دست خواهند داد".
در حال حاضر، پروژه انرژی آنتورا هنوز در حال توسعه است. این شرکت قصد دارد عرضه محصولات خود را تا پایان سال 2023 آغاز کند. به گفته اندرو پونتز، مدیرعامل این استارت آپ، تنها چند سال پیش بود که انرژی خورشیدی و بادی به اندازه کافی ارزان شد تا با سوخت های فسیلی رقابت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала