اطلاعیه‌ وزارت نفت درباره ادعای حضور نیروهای امنیتی چین در پروژه‌های نفتی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim Agency News / وزارت نفت ایران
وزارت نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2022
اشتراک
وزارت نفت ایران در اطلاعیه‌ای، ادعای حضور ۵۰۰۰ نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز توسط شرکت‌های چینی را خبرسازی ناشیانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای اخیر مجددا شایعه تکذیب‌شده‌ای درباره حضور ۵۰۰۰ نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز توسط شرکت‌های چینی منتشر شده است. این خبرسازی ناشیانه پیش از این هم توسط تجار حامی دولت قبل مطرح و تکذیب شده بود و این بار هم به نقل از منابع رسانه‌ای حوزه نفت و گاز انگلیس، پخش شده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بعضی جریانات نیز علیرغم علم به کذب بودن چنین شایعاتی با اهداف خاصی به این خبرسازی ها دامن میزنند. وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می‌کند انتشار اینگونه شایعات با موفقیت‌های چند ماه اخیر در بسترسازی برای جذب سرمایه گذاری و همچنین افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با توافق‌هایی که با مشتریان خارجی نفت ایران حاصل شده، بی‌ارتباط نیست.
وزارت نفت ملزم به تسریع در برداشت از میادین مشترک نفتی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
وزارت نفت ملزم به تسریع در برداشت از میادین مشترک نفتی شد
این شایعه و شایعات مشابه در وهله نخست توسط بعضی کشورهای سلطه جو برای تخریب روابط ایران با دیگر کشورهای جهان طراحی میشود و سپس توسط جریاناتی که پیش از این مدعی ناتوانی کشور در پیگیری روند توسعه بدون پذیرش بی چون و چرای خواسته های ظالمانه غربی ها بودند، در داخل کشور ضریب داده میشود.
طراحان و منتشرکنندگان این شایعات ضمن تلاش برای ذبح منافع ملی به پای منافع شخصی و جریانی، تلاش میکنند توفیقات دولت در جذب سرمایه گذاری و افزایش صادرات نفت را به امور کذب و موهومی همچون پذیرش ۵ هزار نیروی امنیتی چین ربط دهند.
در بخش انتهایی این اطلاعیه تاکید شده است: این احتمال نیز مطرح است که هدف از انتشار این شایعات این باشد تا دولت مجبور شود بخشی از اقدامات و طراحی‌های خود در افزایش صادرات نفت را افشا کند که البته وزارت نفت با رعایت مصالح ملی کشور، هیچ‌گاه مجاری خنثی کردن تحریم‌ها را برملا نخواهد کرد اما نتیجه افزایش چشمگیر صادرات نفت نسبت به دوره قبل و بازگشت منابع ارزی آن، خود را در نزول تدریجی قیمت ارز نشان داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала