واکنش خطیب زاده به گزارش‌های تحریف شده از مذاکرات وین

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه شب (17 فوریه) در پیامی توئیتری به جنگ رسانه‌ای طرف غربی درباره پیش‌نویس متن توافق احتمالی مذاکرات وین واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به انتشار گزارش‌های تحریف‌شده درباره مذاکرات وین، تأکید کرد توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود.
خطیب‌زاده در توئیتر نوشت: "انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش‌دهی رسانه‌ای کاری خطرناک است. توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود. با نزدیک شدن به روزهای پایانی، باید منتظر تحریف‌های بیشتری بود".
گفتنی است، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از دیپلمات‌های غربی به جزئیاتی از متن پیش‌نویس توافق هسته‌ای ایران اشاره کرده که حاکی از گام‌های تدریجی دو طرف است؛ بر این اساس گام اول شامل معافیت‌های تحریمی نفت نیست. این متن هنوز مورد توافق نهایی همه طرف‌های مذاکره قرار نگرفته است.
در حالی که نمایندگان ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، اتحادیه اروپا به همراه آمریکا هنوز در وین در حال بحث درباره جزئیات این توافق هستند، بعضی از کشورها می‌گویند درباره قسمت عمده‌ای از این پیش‌نویس توافق به دست آمده اما بعضی مسائل مورد اختلاف هنوز باقیست.
در متن این پیش‌نویس همچنین به موضوعاتی نظیر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، آزادی زندانیان غربی در ایران اشاره شده است. رابرات مالی، مذاکره کننده ارشد آمریکا مورد اخیر را یکی از الزامات این توافق خوانده بود. گفته شده پس از اجرای گام‌های مقدماتی، مرحله اصلی برداشتن تحریم‌ها آغاز خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала