ناتوانی برخی ایرانیان در خرید پوشاک شب عید +عکس
© Photo / Soheil Ghanbarzadeh خرید سال نو در ایران

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh
پوشاک دیگر الویت خرید شب سال نو در میان شهروندان ایرانی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، خبری مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی قیمت پوشاک و عدم توانایی خرید بسیاری از ایرانیان با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است. مجید افتخاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گفته است که پوشاک دیگر در اولویت خرید شب عید مردم نیست این مقام مسئول از شکستن رکود و گرانی ۴۰ درصدی قیمت پوشاک در بازار نوروزی خبر داد و افزود: "پوشاک دیگر اولویت سبد خرید نوروزی مردم نیست و به دلیل ضرورت این موضوع به تدابیری برای تحریک تقاضا از جمله راهاندازی جریان خرید اعتباری پوشاک تاکید کرده است."
مجید افتخاری اظهار کرد: "به طور سنتی بازار پوشاک در نیمه دوم سال از اهمیت بالاتری برخوردار است، این در حالی است که به گفته وی در بهمن امسال شاهد رکود عجیب در سطح عمده فروشی هستیم که بیسابقه است و در سطح فروشگاهی نیز مطلقا رونقی مشاهده نمیشود."
صحبتهای این مقام با نگرانی بعضی از کاربران ایرانی در رابطه با گرانی شب عید همراه شده است. تعدادی از کاربران بیان میکنند با دستمزد کارگری محدودی که میگیرند به سختی می توانند مواد غذایی روزانه خود را تهیه کنند چه برسد به لباس شب عید؛ عدهای از کاربران نیر برای گرفتن آجیل و میوه شب عید و یا بن تخفیف خرید پوشاک از دولت ایران ابراز امیدواری میکنند اما عدهای دیگر با دهن کجی به دولت خواستار افزایش دستمزد یا ارزانی اقلام مصرفی شدند. در این میان برخی کاربران ضمن اشاره به همهگیری کرونا به خرید آنلاین اشاره میکنند و عنوان میکنند لباسهای بهتر با قیمت مناسبتری را تنها با سفارش دریافت میکند و دیگر نیاز به رفتن به بازار ندارند.