دانشمندان موفق به ساخت بتن فوق العاده قوی شدند

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh آجر پزی
 آجر پزی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
کارشناسان آمریکایی موفق به ساخت یک سیلر بادوام از مواد نانو شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی با استفاده از تکنولوژی نانو موفق به ساخت یک سیلر شدند که می‌تواند بتن را به میزان قابل توجهی تقویت کند.
به نقل از وب سایت دانشگاه واشنگتن، کارشناسان در در این تحقیق مشکل مقاومت بتن که برای برپایی و مقاوم سازی ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود را حل کردند. مهندسان به نانومواد روی آوردند که به لطف آنها توانستند ویژگی‌های کیفی بتن را بهبود بخشند و مخلوطی فوق العاده قوی برای ساخت و ساز ایجاد کنند.
بتن از جنس خون فضانوردان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
بتن از جنس خون فضانوردان
بنا به اعلام کارشناسان تخریب سازه‌های بتنی به دو دلیل رخ می دهد: به دلیل وجود رطوبت و نفوذ نمک‌های مختلف؛ نویسندگان این مطالعه از دو نانو ماده - اکسید گرافن و نانورس مونت موریلونیت - اضافه شده به یک سیلر مبتنی بر سیلیکون معمولی استفاده کردند. در شرایط آزمایشگاهی، مخلوط حاصل از بتن قوی‌تر بود: خاصیت دفع آب 75 درصد افزایش یافت، حفاظت از نمک تا 44 درصد افزایش یافت.
پروفسور شیانمینگ شی از دانشگاه واشنگتن در این خصوص گفت: ما روی یکی از دلایل اصلی که یکپارچگی و دوام بتن را به خطر می اندازد، یعنی رطوبت، تمرکز کرده‌ایم. به گفته این دانشمند، اگر بتن خشک نگه داشته شود، چرخه عمر سازه افزایش می‌یابد. شیانمینگ شی با اشاره به اینکه بتن یک مصالح ساختمانی ایده آل نیست، خاطرنشان کرد: این ماده ترکیبی حاصله بسیار متخلخل و ناهمگن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала