خزانه جهانی بذر در قطب شمال +فیلم + عکس

© Sputnik / Aleksander Liskin  /  مراجعه به بانک تصاویر بذر
بذر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
برای ورود انواع جدید بذرها، درهای خزانه جهانی بذر گشوده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، برای ورود انواع جدید بذرها، درهای خزانه جهانی بذر گشوده شد. این خزانه که آن را "انبار روز قیامت" نیز می نامند، فقط چند بار در سال باز می شود تا دسترسی به این بذرها برای دنیای خارج حداقل باشد.
در این خزانه، بذرها از کشورهای مختلف جهان برای دفاع از آن ها در صورت بروز جنگ، بیماری و دیگر فجایع نگهداری می شوند. این خزانه در جزیره نروژی "اسپیتسبرگن" نروژ در فاصله بین نروژ و قطب شمال واقع است.
این خزانه که روز 14 فوریه باز شد، بذرهای جدید از جمله ارزن، سورگوم و گندم را از بانک های ژنتیکی سودان، اوگاندا، نیوزیلند، آلمان و لبنان دریافت کرد.
علاوه بر آن حدود 8000 نمونه به مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشکسالی داده خواهد شد. خزانه جهانی بذر، تأسیسات زیرزمینی در نزدیکی قطب شمال است که با هدف حفاظت از گونه‌های مختلف بذر کشاورزی در جهان ساخته شده است. این انبار که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، با حفاری ۱۵۰ متری در دل کوه ایجاد شده و در صورتی که ذخیره بذرهای سراسر جهان با خطر نابودی روبه‌رو شود، خزانه جهانی بذر اسوالبارد آخرین امید بشر برای حفاظت از آن‌ها خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала