نجات از فجایع زیست محیطی با کمک درخت

© AFP 2023 / Karim SahibМужчина у дерева в Um al-Zamool, недалеко от границы ОАЭ с Саудовской Аравией
Мужчина у дерева в Um al-Zamool, недалеко от границы ОАЭ с Саудовской Аравией - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
عربستان سعوی در تلاش است با کمک درختکاری از فاجعه زیست محیطی نجات یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز"، در عربستان سعودی تصمیم گرفتند برای دوری از بروز فاجعه زیست محیطی به کاشت درختان "ساکسول" بپردازند. فعالان اکولوژی قصد دارند یک میلیارد از این درخت را جهت دفاع از طوفان های شنی و احیای محیط زیست بکارند.
انجمن زیست محیطی Al-Ghadha، 250 هزار درخت در سال 2022 خواهد کاشت. درخت های "ساکسول" از دمای بالای هوا نمی ترسند و دانه‌های آن ها فقط در آب و هوای خشک تولید می شود. این گیاه به کمک ریشه های خود می تواند عامل بازدارندگی در زمان طوفان های شنی بشود.
شایان ذکر است که "طرح عربستان سبز" تأکیدی است بر جایگاه عربستان سعودی و نقش این کشور در ایجاد یک تحول داخلی و منطقه‌ای در زمینه‌ی تغییرات اقلیمی برای ساخت آینده‌ای بهتر و بهبود سطح کیفیت زندگی. از زمان طرح چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ میلادی، عربستان سعودی تلاش‌های زیادی برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آثار تغییرات اقلیمی داشته است.
ثبت تصویرعجیبی شبیه به تنه درخت در مریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
ثبت تصویرعجیبی شبیه به تنه درخت در مریخ
طرح عربستان سبز میان حفاظت از محیط زیست و تبدیل انرژی را جمع کرده و برنامه‌ی پایداری شامل سه هداف برای آینده‌ای بهتر با کاهش گازهای گلخانه‌ای و درخت‌کاری، و حمایت از مناطق زمینی و دریایی است.
در زمینه محیط زیست، کاشت ۱۰ میلیارد درخت در عربستان سعودی صحرای عربستان را سرسبز خواهد کرد، و طی دهه‌های آینده ۴۰ میلیون هکتار از زمین‌های عربستان سعودی را آماده‌ی کشاورزی خواهد کرد، کما اینکه درخت‌کاری سبب بهبود کیفیت هوا و کاهش طوفان‌های شهر، صحرا زدایی و کاهش دمای حرارت در مناطق هم‌جوار خواهد شد.
مقامات عربستان همچنین قصد دارند بادیگر کشورهای عربی همکاری کنند تا 40 میلیارد درخت دیگر در خاور میانه پرورش یابد. درختان "ساکسول" می توانند ماهها بدون آب سرکنند و دمای تا 58 درجه سانتیگراد بالای صفر را تحمل کند. طی قرون متمادی این درخت هیزم، غذای جانوران و دفاع در مقابل تابش آفتاب را تأمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала