میگو در شهرهای ساحلی ایران کمیاب شد

© Sputnik / Evgeny Biyatovمیگو در شهرهای ساحلی ایران کمیاب شد
میگو در شهرهای ساحلی ایران کمیاب شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
چین و روسیه به ترتیب اولین و دومین خریداران میگو ایران هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت نیوز، پس از افزایش تقاضای چین و روسیه، قیمت میگو در ایران بالا رفت. در همین حال عمان نیز به فهرست خریداران میگو ایران اضافه شده و به صادرات میگو ایران به عربستان هم روی آورد.
به گزارش این خبرگزاری میگو در شهرهای ساحلی ایران کمیاب شد. خریداران خارجی ازجمله چین، روسیه و عمان خریدار عمده این محصول شده‌اند و دست خریدارن داخلی از این محصول کوتاه مانده است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با تائید این خبر گفت: بخش زیادی از میگوها صادر می‌شود. به همین دلیل قیمت آن در بازار و شهرهای ساحلی رو به افزایش است. اخیرا نیز عمان به جمع مشتری پر و پا قرص میگو اضافه شد.
مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان با اشاره به صادرات میگو ایران به عربستان خاطرنشان کرد: میگوهای ایران با جعبه سفید و بدون درج برند به عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و از آنجا به عربستان و آمریکا می‌رود.
وی افزود: میگو طی دو سال گذشته به آمریکا صادر می‌شد. در واقع آمریکایی‌ها طرفدار میگو ایران هستند. برای صادرات یک سری قوانینی دارد که پس از گذراندن آن، تجار می‌توانند این کالا را به آمریکا صادر کنند.
بازرگان همچنین تاکید کرد: به دلیل تشدید تحریم‌ها و عدم بازگشایی ال.سی، رسما بازار آمریکا و اروپا را از دست دادیم. با این حال هنوز میگو ایران توسط واسطه‌ها به این کشورها می‌رود. در حال حاضر چین و روسیه به ترتیب اولین و دومین خریداران میگو ایران هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала