بورل به موفقیت قریب الوقوع در مذاکرات برجام اعتقاد دارد

© AP Photo / Virginia Mayoبورل به موفقیت قریب الوقوع در مذاکرات برجام اعتقاد دارد
بورل به موفقیت قریب الوقوع در مذاکرات برجام اعتقاد دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا: لحظه ای فرا رسیده است که حداکثر تلاش برای دستیابی به مصالحه باید انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا که هماهنگ کننده کمیسیون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز می باشد گفت که به موفقیت زودهنگام مذاکرات برای بازگرداندن توافق اعتقاد دارد.
بورل پس از گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در توئیتر خود نوشت: به عنوان هماهنگ کننده برجام، قاطعانه معتقدم که به زودی توافق حاصل خواهد شد. لحظه ای فرا رسیده است که حداکثر تلاش برای دستیابی به مصالحه باید انجام شود.
مذاکرات در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران در جریان است.
در 27 دسامبر، دور هشتم این مذاکرات آغاز شد. حتی در دور هفتم، در آذرماه، طرفین بر سر دو پیش نویس توافق به توافق رسیدند که طرف اروپایی مواضع ایران را در آن گنجانده بود. به گفته میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، مذاکره کنندگان برای احیای برجام با ایران قطعا در دستیابی به هدف خود به سمت جلو پیش می روند.
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران یک توافق هسته ای به نام برجام را که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود، منعقد کردند. در ماه می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала