امیرعبداللهیان: غرب زمان پایان مذاکره و رسیدن به توافق را تعیین نمی کند

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران، اظهار داشت: آمریکا و غرب بازی با متن و زمان در مذاکرات وین را کنار بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرلندی خود گفت: برای ایران، امروز در وین توافق حاصل شود و تحریم‌ ها لغو شود بهتر از این است که فردا این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: ما برای رسیدن به یک توافق خوب عجله داریم، اما در چارچوب مذاکراتی منطقی و دستیابی به حقوق ملت ایران.
امیرعبداللهیان ادامه داد: طرف‌ های غربی باید بازی متن و زمان را کنار بگذارند و به جای رفتار مبتنی بر شوک و بازی با زمان و متن، نیت واقعی خود برای بازگشت به تعهداتشان ذیل برجام را به نمایش بگذارند و در این مسیر حرکت کنند.
وزیر خارجه ایران مذاکرات خود با لاوروف در مسکو را عالی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران روسیه
وی گفت: تهدید و هشدار طرف‌ های مقابل تعیین‌ کننده نقطه پایان مذاکرات نیست بلکه واقعیت میز مذاکرات و اهتمام آنها برای بازگشت به تعهداتشان، تعیین‌ کننده زمان پایان مذاکره و رسیدن به توافق است.
امیرعبداللهیان گفت: ما معتقد هستیم که اگر طرف آمریکایی و سه کشور اروپایی در بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان ذیل برجام جدی باشند، رسیدن به یک توافق خوب در کوتاه‌ مدت در دسترس است. آمریکایی‌ ها در پیام‌ هایی که از طریق کشورها و واسطه‌ ها به جمهوری اسلامی ایران منتقل می‌ کنند، از داشتن حسن نیت برای رسیدن به یک توافق صحبت می‌ کند اما تا این لحظه بر روی زمین اتفاق ملموسی که ترجمان عملی حسن نیت در مورد ادعای آمریکایی‌ ها باشد، مشاهده نمی‌ شود.
وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم که به زودی شاهد بازگشایی سفارت ایرلند در تهران باشیم. یکی از بهترین مناسبات را در حوزه کشورهای اروپایی با ایرلند داریم و پیش از این نیز حجم تبادل مناسبات دو کشور قابل توجه بوده است، در دولت جدید نیز از این رویکرد استقبال می‌ کنیم.
وزیر خارجه ایرلند در این نشست خبری گفت: می‌ خواهیم سال آینده میلادی سفارت خود را در تهران بازگشایی کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала