واکنش سفارت روسیه در تهران به گزارش مطبوعات درباره نقش غیرسازنده روسیه در برجام

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش سفارت روسیه در تهران به گزارش مطبوعات درباره نقش غیرسازنده روسیه در برجام
واکنش سفارت روسیه در تهران به گزارش مطبوعات درباره نقش غیرسازنده روسیه در برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
سفارت روسیه در تهران بیانیه ای در رابطه با گزارش های تعدادی از رسانه های ایران، در مورد نقش ادعایی غیر سازنده مسکو در مذاکرات هسته ای، صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در تهران، روز یکشنبه در پیامی اعلام کرد: ‎با توجه به انتشارات روزافزون در برخی از رسانه ها، از جمله اظهارات آقای حشمت الله فلاحت پیشه رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مقاله روزنامه "آفتاب یزد" در خصوص موضع گویا غیر سازندۀ روسیه و نقش منفی جناب آقای میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در وین، در مذاکرات برجام صلاح است موارد ذیل را اعلام نماییم.
در این بیانیه آمده است: ‎اینگونه اظهارات مطلقاً بدون پایه و بی اساس است و نشان دهنده آنست که نویسندگان این مطالب هیچگونه تصوری از اینکه طرف روسی و شخص آقای اولیانوف چه تلاش هایی در جهت از سر گیری اجرای کامل معامله هسته ای سال ۲۰۱۵ مى نماید، ندارند. ‎بر این اساس سفارت نیز خاطر نشان می سازد که چهره های رسمی ایران در سطوح مختلف از جمله جناب آقای محمدجواد ظریف در سمت وزیر امور خارجۀ پیشین ایران، از روسیه به خاطر نقش سازنده و کمکش به پروسۀ مذاکراتی پیرامون دستیابی به توافقات برجام در سکوی وین، بارها علناً تشکر و قدردانی نموده اند.
‎سفارت به مؤلفان این مطالب ساختگی توصیه می نماید برای کسب توضیحات مفصل به وزارت امور خارجۀ ایران مراجعه نمایند.
پیش از این، فلاحت پیشه، در مصاحبه ای با خبرگزاری ایلنا، بیان کرد که روسیه به دلیل وضعیت برجام، به کاهش روابط ایران و غرب کمک می کند، زیرا در این صورت، کشورهای غربی فشار بر مسکو را نسبت به وضعیت اوکراین کاهش می دهند.
علاوه بر این، روزنامه محافظه کار "آفتاب یزد" مقاله ای را منتشر کرد که در آن طرف روس در حال تلاش برای استفاده از وضعیت پیرامون توافق هسته ای به عنوان ابزاری برای دستیابی به امتیازات در رابطه با بحران اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала