شبکه ۱۲ اسرائیل: بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل آماده می شود

© REUTERS / HANDOUTشبکه ۱۲ اسرائیل: بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل آماده می شود
شبکه ۱۲ اسرائیل: بن سلمان برای عادی سازی روابط با اسرائیل آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
رسانه‌ های اسرائیلی از آماده‌ سازی ولیعهد سعودی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه ۱۲ اسرائیل، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، توانسته هویت عربستان سعودی را تغییر دهد در حالیکه هیچ کشوری چنین اقدامی را انجام نمی‌ دهد و این یک تغییر ناگهانی و همه جانبه است و به نظر می رسد او قصد دارد پرچم و سرود ملی را نیز تغییر دهد.
این کانال همچنین اعلام کرد: بن سلمان در تلاش است تا عربستان را از شریعت اسلام دور کند و همچنین می‌خواهد پرچم جدیدی را طراحی کند که وابستگی عربستان به اسلام را برجسته نکند. وی در صدد برجسته ساختن تمدن عربستان است به گونه‌ ای که از باستان‌ شناسان خود می‌ خواهد بناهای یهودی را در این سرزمین بیابند و در فرهنگ داخلی خود ادغام کنند.
به اعتقاد محمد بن سلمان، باید پرچم جدیدی برافراشته شود که وابستگی عربستان به اسلام را نشان ندهد. پرچم سبز فعلی شامل آیه "لا اله الا الله محمد رسول‌ الله" و زیر آن نماد یک شمشیر بلند است. هنوز معلوم نیست که پرچم جدید چگونه طراحی شود.
برخی رسانه‌ ها اعلام کردند که تصمیم آل سعود برای حذف عبارت توحید "لااله الاالله محمد رسول الله" از پرچم ملی این کشور در چارچوب ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل است که واکنش شهروندان سعودی را به دنبال داشته است.
اگر شاهزاده در کاری که انجام داده موفق شود، ممکن است تأثیر مطلوبی بر روابط او با اسرائیل نیز داشته باشد. تصادفی نیست که محمد بن سلمان در جستجوی تمدن باستانی عربستان باستان شناسان خود را ترغیب به یافتن تمدن یهودی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала