تعطیلی مهدکودک‌ها به خاطر سویه جدید کرونا در ایران +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAافزایش تعداد "کودکان سایبری" و هشدار پلیس ایران
افزایش تعداد کودکان سایبری و هشدار پلیس ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال امکان پذیر شد.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک در ایران به خاطر اومیکرون موجب نگرانی و واکنش‌هایی از سوی کاربرانی که فرزند کوچک دارند در فضای مجازی شده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا گفت: "مصوب شده است مهدهای کودک در شهرهایی با وضعیت قرمز کرونایی به مدت ۱ هفته تعطیل شوند و دستگاه‌های اجرایی نیز زمینه را برای دورکاری مادرانی که فرزندان زیر ۶ سال دارند فراهم کنند. همچنین مدت زمان مرخصی افراد مبتلا به سویه اومیکرون ۵ روز است." صحبت‌های این مقام مسئول موضوع مورد بحث کاربران شده است.
تعدادی از کاربران بر این عقیده‌اند کودکان بی‌گناه آسیب بسیاری در سیستم آموزشی دیدند. عده‌ای با عصبانیت به عملکرد با تاخیر دولت ایران واکنش نشان می‌دهند، اما عده‌ای که عملکرد دولت را مناسب می‌دانند از تعطیلی مهد کودکان تشکر می‌کنند. بسیاری از کاربران به چهره اخم کرده کودک خردسال در تصویر خبر واکنش محبت آمیز نشان دادند و به ناراحتی او اشاره می‌کنند. کاربرانی بیان می‌کنند که افراد مبتلا به اومیکرون تا ۵ روز هنوز ناقل هستند و ممکن است با حضورشان در محل کار، دیگران را مبتلا کنند. اما چند کاربر به این موضوع اشاره کردند که حضور مادران شاغل پس از ۵ روز تنها با گواهی رسمی پزشک و ارائه تست پی سی آر ممکن خواهد بود. جمعی از کاربران نیز بر این باورند ۱ هفته تصمیمات سختگیرانه مانند تعطیلی کسب‌ وکارها و منع تردد شبانه اعمال برای جلوگیری از انتشار اومیکرون مفیدتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала