گزارش و تحلیل

امسال چه رمز ارزهایی سود میدهد؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر رمز ارز
رمز ارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
اخیرا معاون نظام‌ های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر از ابزار نوینی به نام "رمزریال" در کنار سایر ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی و اینترنت بانک داد.
بر این اساس رمزریال، شکل دیگری از اسکناس است با این تفاوت که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
با رمزریال، اصل پول به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود و کسبه بعد از تراکنش‌ بلافاصله می‌توانند وجوهاتشان را دریافت کنند. پرداخت نیز برای مردم به صورت آنی انجام می‌شود.
خانم دکتر مهسا اکبری دکترای مدیریت بازاریابی، مدیر داخلی و مدیر بازاریابی ارز مدرن در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
یکی از دلایلی که خوشبینی مناسبی نسبت به رمز ارز ریال وجود ندارد مشاهده نمونه های قبلی بازار های سرمایه در ایران مانند بازار سهام است پس از شهریور ماه سال گذشته بازار سهام ایران نزولی شد در هیچ کجای دنیا بازار سرمایه ای وجود ندارد که اکثر روز ها نزولی باشد، متاسفانه این اقدام دست کاری برای تامین بودجه بود البته یکی دیگر از دلایل عدم اطمینان نسبت به رمز ارز ریال کمبود اطلاعات کافی پیرامون تکنولوژی، متغییر های لازم برای هر رمز ارز و اختیار آن و روش رمز ارز ریال است.
متاسفانه بازار ایران نابالغ است و بلوغ کافی را برای ورود به بازار های سرمایه ندارد که مهمترین علت آن عدم شفافیت است.
در حالی احتمال ورود رمز ارز ریال به بازار ارز های دیجیتال بررسی میشود که بر اساس گزارش خبرگزاری فارس "بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال از دارایی مردم ایران توسط کلاهبرداران حوزه رمز ارز به سرقت رفته است".
بانک برتر ایران معرفی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
چگونه رمز ریال ملی از سال آینده اجرایی خواهد ‌شد؟
خانم دکتر مهسا اکبری پیرامون دزدی ها و کلاهبرداری های انجام شده در بازار رمز ارز بیان کرد:
مهمترین علت چنین دزدی ها و کلاهبرداری هایی عدم آگاهی است شخصی رمز ارز خریداری می کند و کیف پول خود را گم میکند یا اطلاعات را در ایمیل یا در اختیار دوستان خود قرار می دهد و کیف پول به طور کامل هک میشود، این نوع کلاهبرداری ها صرفاً مربوط به بازار رمز ارز نیست بلکه در صورت چنین بی دقتی هایی هر سرمایه‌ گذاری با مشکل مواجه می‌شود.
البته دسته دیگر از افراد که متاسفانه در ایران به شدت این موضوع رواج دارد به دنبال یک شبه پولدار شدن هستند بنابراین به سراغ ارز هایی می روند که به صورت ناگهانی رشد می کند متاسفانه افراد سودجو نیز توصیه هایی پیرامون خرید این گونه رمز ارز ها ارائه می کنند اما چنین ارز هایی مدتی کوتاه رشد می کنند اما ناگهان سقوط می کنند.
خانم دکتر مهسا اکبری کارشناس بازاریابی پیرامون ارز هایی که بیشتر ضرر می دهند اظهار داشت:
قطعاً ارزی که قدیمی تر باشد، سابقه خوبی داشته باشد و شرکت‌ های بزرگ دنیا روی آن سرمایه گذاری کرده باشند برای ورود به بازار ارز دیجیتال، ارز مناسبتری است اما اینطور نیست که چنین ارزی حتماً سود بالایی بدهد.
بازار های مالی در تمام دنیا بالا و پایین دارند و این موضوع به متغیر های بسیاری بستگی دارد برای مثال آمریکا قوانینی را وضع می کند و رمز ارز به تبع آن رشد می‌کند یا نرخ بهره بانک را افزایش می‌ دهد رمز ارز سقوط می کند به طور کلی بازار های مالی با یکدیگر همگرا هستند و تحت تاثیر نهنگ ها و قوانین کشور های بزرگ دنیا هستند برای مثال در یک مقطع زمانی چین ماینر ها را جمع کرد و به تبع آن بیت کوین سقوط چشمگیری داشت اما در طولانی مدت در صورت صبر و دانش کافی می توان به سود مشخصی رسید که قطعاً سود های دروغین شامل آن نمی شود.
وی در پایان تاکید کرد:
رمز ارز نیز مانند تمام بازار های مالی دنیا از جمله بورس و فارکس ریسک دارد چرا که هیچ تضمینی نسبت به میزان سود و چگونگی سود دهی وجود ندارد.
هرچه سرمایه بیشتر باشد ریسک آن نیز بیشتر است اما توصیه ما این است که دوره های تخصصی برای ورود به این زمینه سپری شود و دانش فرد به اندازه کافی برای ورود به بازار های سرمایه رشد پیدا کرده باشد در مرحله دوم سرمایه باید به صورت پلکانی وارد شود، برای مثال ناگهان مبلغ بالایی برای یک ارز در نظر گرفته نشود آن را برای ارز های متنوع تقسیم کنند و در طول مدت زمان با در نظر گرفتن کاهش و افزایش قیمت آن رمز ارز خرید انجام دهند.
امسال سال توکن های nfd، متاورس و web3 است اخبار بسیار خوبی از آنها منتشر می شود برای مثال سامسونگ محصول جدید خود را در متاورس وارد کرده و دنیا به سمت این ارز ها می رود در نتیجه می توان با احتیاط و در نظر گرفتن حد ضرر از این ارز ها خرید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала