کارهایی که در سفر به ترکیه نباید انجام دهید

© Sputnik / Margarita Zorinaترکیه محدودیت های خود برای سفر گردشگران را تمدید کرد
ترکیه محدودیت های خود برای سفر گردشگران را تمدید کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
کوه‌ها، پیست‌های اسکی، غذای عالی، خرید، جاذبه های تاریخی، سواحل آبی، همه و همه دلیل این هستند که چرا اکثر خطوط هوایی چندین بار در روز به ترکیه پرواز می‌کنند! اما برای اینکه سفر شما در این کشور جزو خاطرات خوب همیشگیتان باشد، بهتر است درباره کارهایی که در ترکیه نباید انجام دهید، اطلاعات بیشتری داشته باشید.

هنگام ورود به عبادتگاه کفش نپوشید

ترکیه به خاطر مساجد پر زرق و برق و طراحی بدیع خود مانند مسجد آبی معروف است. اما باید بدانید، هنگامی که در ترکیه هستید و میخواهید به داخل مسجد بروید، باید کفش های خود را در بیاورید، در غیر این صورت قطعاً مردم محلی را آزار خواهید داد زیرا آنها این کار شما را به عنوان تمسخر یا توهین به آداب و رسوم و اعتقادات خود تعبیر می کنند و همچنین ممکن است از شما خواسته شود که محل را ترک کنید و پس از درآوردن کفش وارد شوید .

در این زمان به استانبول سفر نکنید

اگر قصد دارید تا بلیط هواپیما تهران استانبول را با قیمت مناسب تهیه کنید، فصل تابستان اصلا مناسب نیست. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در زمستان به استانبول بروید. همچنین فصل های بهار و پاییز نیز با داشتن شرایط جوی مناسب تر از زمستان، با کاهش قیمت رو به رو هستند.

آداب سفره را فراموش نکنید

غذا را می توان به عنوان یکی از مهم ترین نماد های فرهنگ یک مکان در نظر گرفت. غذاهای ترکی از لذیذترین غذاهای کل دنیا هستند. با این حال، هنگامی که صحبت از غذا می شود، گردشگران هرگز نباید آداب اولیه سفره را فراموش کنند، زیرا ترک ها در مورد آن بسیار حساس هستند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از خلال دندان، پیشنهاد می شود آن را کمی محتاطانه انجام دهید. به این دلیل که تمیز کردن دندان های خود بدون پوشاندن دهان با دست، بی ادبانه به نظر میرسد.
یکی از بهترین رستوران ها برای بازدید و غذا خوردن رستوران نصرت در استانبول می باشد که بهترین غذاها را برای ما ایرانی ها خواهد داشت. هرچند که قیمت های نسبتا بالایی هم دارد.
سوار تاکسی که نشان تاکسی ندارد، نشوید
رانندگان ترکیه ای اغلب خارجی ها را فرصتی برای به دست آوردن پول اضافی می دانند و از ناآگاهی مسافرین در مورد نرخ های معمولی و مسیرهای شهری سوء استفاده می کنند. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی یا مشکل احتمالی، آرم تاکسی را در بالا بررسی کنید.

از باقی گذاشتن غذا در بشقاب اجتناب کنید

اگر برای یک وعده غذایی مهمان یک خانواده ترک باشید و در نهایت هر چیزی را که در بشقابتان است نخورید، توهین محسوب می شود. زیرا اگر چیزی را در بشقاب خود بگذارید، میزبان شما فکر خواهد کرد که شما چیزی را که وی ارائه کرده را دوست ندارید .

بدون چانه زنی چیزها را نخرید

کمی چانه‌زنی در حین خرید هیچ ضرری به شما نمی‌رساند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین قیمت را برای هر چیزی که در ترکیه می‌خرید، دریافت می‌کنید.
کمال آتاتورک را نادیده نگیرید
مردم ترکیه برای بنیانگذاران جمهوری ترکیه، آتاتورک، احترام زیادی قائل هستند. ضروری است که در مورد او شوخی نکنید یا حتی اگر در مکالمه نام او به میان آمد، از اظهارات رکیک استفاده نکنید.

زمانی که رژیم دارید از ترکیه بازدید نکنید

غذاهای ترکی شگفت‌انگیز هستند و شما واقعاً نباید در حالی که رژیم داریدبه ترکیه سفر کنید.
از کباب های دلچسب گرفته تا غذاهای دریایی تازه، آب نبات های فوق العاده و دسرهای شیر، شما باید همه این ها را را بدون احساس گناه امتحان کنید .

در مورد فوتبال با مردم محلی وارد بحث نشوید

در این بحث، قطعا آنها برنده خواهند شد و شما بازنده! آنها علاقه زیادی به ورزش خود دارند. در واقع این تقریباً یک قانون جهانی است که در مورد سیاست، مذهب و فوتبال بحث نکنید

سنگ یا فسیل نخرید

سنگ و فسیل، آثار فرهنگی محسوب می شوند و صادرات آنها غیرقانونی است. بسیاری از مردم ترکیه آشکارا سعی می کنند آنها را به شما بفروشند اما به غیر از غیرقانونی بودن این کار، باید بدانید که به هر حال ممکن است تقلبی باشند .

بدون اجازه گرفتن از افراد عکس نگیرید

افراد مسن از دوربین می ترسند و آن را"چشم بد" می دانند. بنابراین اجازه ندارید از هیچ زنی که محجبه است، نمازگزاران یا هر مکان نظامی عکس بگیرید
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала