فواید و ایمنی مصرف متوسط قهوه

CC0 / Pixabay / کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه
کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
نتایج یک تحقیق جامع نشان می‌دهد که سه فنجان قهوه در روز برای سلامت قلب مفید است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن (بریتانیا) و دانشگاه سملوایز بوداپست (مجارستان) ثابت کردند که نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز تأثیر محافظتی بر سلامت قلب دارد و همچنین خطر سکته مغزی و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.
در این تحقیق که جامع‌ترین مطالعه درباره مزایای قهوه است و نتایج آن در "MedicalXpress" منتشر گردیده، محققان داده‌های ۴۶۸۶۲۹ نفر را که در مطالعه بلندمدت UK Biobank با هدف شناسایی عوامل محیطی و استعداد ژنتیکی در ایجاد بیماری‌های مختلف شرکت کردند، تجزیه و تحلیل کردند. داوطلبان در این تحقیق پرسشنامه مفصلی در مورد عادات غذایی و سبک زندگی خود تکمیل کردند که در آن میزان قهوه مصرفی و همچنین عادات بد (سیگار کشیدن) و خوب (ورزش) گزارش داده شده بود. شرکت کنندگان همچنین از نظر فشار خون، کلسترول و قند خون که از عوامل خطر بیماری قلبی عروقی هستند، مورد آزمایش قرار گرفتند.
قهوه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
قهوه ممکن است به زودی لذت غیرقابل دسترس شود
همه افراد شرکت کننده بسته به میزان قهوه مصرفی به سه گروه تقسیم شدند: افراد غیر مصرف کننده، مصرف کنندگان متوسط ​​و مصرف کنندگان زیاد قهوه در روز. شرکت کنندگان همچنین تحت ام‌آر‌آی قرار گرفتند تا ببینند مصرف قهوه چگونه بر عملکرد سیستم گردش خون در طول زمان تأثیر می‌گذارد.
مشخص شد که میزان مصرف کم و متوسط این نوشیدنی نه تنها برای قلب و عروق خونی مضر نیست، بلکه برعکس، اثر محافظتی نیز دارد. بدین ترتیب که بر اثر استفاده از قهوه خطر کلی مرگ ۱۲ درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی ۱۷ درصد کاهش یافت. خطر سکته مغزی ۲۱ درصد کاهش می‌یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала