روسیه اتهامات سیاسی در پرونده دوپینگ ورزشکار روسی "کامیلا ولیوا" را محکوم کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه اتهامات سیاسی در پرونده دوپینگ ورزشکار روسی "کامیلا ولیوا" را محکوم کرد
روسیه اتهامات سیاسی در پرونده دوپینگ ورزشکار روسی کامیلا ولیوا را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
رئیس کمیته ورزش دومای دولتی روسیه لئونید اسلوتسکی در میان شایعات در مورد پرونده دوپینگ والیوا اسکیت باز روسی، از برگزار کنندگان خواست از سیاسی کردن ورزش پرهیز کنند.
به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، از گمانه‌زنی‌هایی که در آمریکا درباره وضعیت کامیلا ولیوا، اسکیت باز روسی که در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن مظنون به دوپینگ بود ابراز ناخوشایندی کرد، پروژه ای که در آمریکا آغاز شد و تاکید کرد که این سیاست زدگی ورزش غیر قابل قبول است.
آژانس بین المللی تست دوپینگ روز جمعه اعلام کرد که آزمایش دوپینگ والیوا در 25 دسامبر 2021 برای تری متازیدین مثبت بوده است. نتیجه آزمایش توسط آزمایشگاه ضد دوپینگ در استکهلم در 8 فوریه پس از مسابقات اسکیت نمایشی تیمی در پکن که در آن روس ها طلا گرفتند، مخابره شد. در حال حاضر، والیوا مجاز به ادامه حضور در بازی ها است، تصمیم دادگاه داوری ورزش در مورد این وضعیت تا 15 فوریه انتظار می رود.
تعلیق احتمالی روسیه در استفاده از دوپینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2019
تعلیق احتمالی روسیه به خاطر استفاده از دوپینگ
اسلوتسکی در تلگرام خود نوشت: "این داستان با توجه به رفتار نامنسب المپیکی های روسیه در غرب، سوالات زیادی را ایجاد می کند. و همه ما مشتاقانه منتظر تصمیم دادگاه داوری ورزش هستیم و امیدواریم که این تصمیم عینی باشد."
وی با استناد به سخنان رئیس آژانس ضد دوپینگ آمریکا (USADA) تراویس تایگرت خاطرنشان کرد: "در بازی‌های المپیک زمستانی، "ایالات متحده با قدرت و اساس تلاش می‌کند تا یک رسوایی با مضامین سیاسی را ایجاد کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала